غربالگری ۸۰۰ نفر آسیب دیده در زلزله

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود گفت: در غربالگری سلامت روان جمعیت آسیب دیده در زلزله اخیر ، ۸۰۰ نفر نیازمند مداخلات روانشناسی بودند که توسط روانپزشکان ویزیت شدند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  محمدی   سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود  گفت:  مرکز آموزش بهورزی ، یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ، مرکز شبانه روزی معین پزشک خانواده ، ۳ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ، یک پایگاه سلامت ضمیمه و ۴ پایگاه سلامت شهری مستقل ، پایگاه فوریت های جاده ای زلان و مرزان و ۳۰ خانه بهداشت از جمله مراکز فعال شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود در حوزه بهداشت است.

وی ادامه داد:  بیش از ۴۶ هزار ویزیت پزشک ، ۹ هزار ویزیت ماما ، ارجاع بیش از ۱۳۰۰ مورد به متخصص ، ۱۸۰۰ مورد به آزمایشگاه ، ۱۲۰۰ مورد به رادیولوژی ، انجام بیش از ۱۲۰۰ مورد ده گردشی ، ارائه بیش از ۳۰ هزار خدمات دندانپزشکی در تمامی حوزه ها از جمله اقدامات این شبکه در سال ۹۶ است.

 سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود  گفت:کسب رتبه اول در شاخص های سامانه سیب ، کسب رتبه اول در برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی و کسب رتبه برتر اجرایی برنامه های PHC شهری از جمله موفقیت های مرکز بهداشت جوانرود در سطح استان است.

وی ادامه داد:  پروژه مجتمع اداری شبکه و مرکز بهداشت در چهار طبقه و زیربنای ۸۰۰ متر مربع ، پروژه پانسیون پزشکان مرکز روستایی زلان در دست اجرا بوده و عقد قرار داد احداث سه خانه بهداشت با همت خیرین انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه  ۲ واحد دندانپزشکی روستایی در مراکز زلان و شروینه راه اندازی شده است گفت: انجام تعمیرات ۱۷ خانه بهداشت و یک مرکز روستایی صدمه دیده و غربالگری بیش از ۴۵۰۰ نفر از جمعیت آسیب دیده از جمله اقدامات انجام شده در زلزله اخیر استان در شبکه بهداشت و درمان جوانرود است.

 محمدی  افزود: در غربالگری سلامت روان جمعیت آسیب دیده در زلزله اخیر ، ۸۰۰ نفر نیازمند مداخلات روانشناسی بودند که توسط روانپزشکان ویزیت شدند.

وی گفت: بستری بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ بیمار و انجام بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ عمل جراحی از جمله آمار فعالیت بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود در ۹ ماهه سال ۹۶ است .

 محمدی  افزود: تجهیز اتاق عمل بیمارستان حضرت رسول (ص) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان ، اصلاح پد بالگرد ، راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان جوانرود با متراژ ۷۵۰ متر مربع در دو طبقه و اعتبار بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از جمله اقداماتی است که در این بیمارستان صورت گرفته است

 وی ادامه داد: کلینیک تخصصی این شهرستان با حضور متخصصان اطفال ، زنان و زایمان ، جراحی عمومی ، داخلی ، مغز و اعصاب ، گوش و حلق و بینی ، قلب و عروق ، ارتوپدی و روانپزشکی به ارائه خدمات می پردازد.

وی گفت:  در ۹ ماه سال جاری بیش از ۶۷ هزار مورد به کلینیک تخصصی و بیش از ۶۹ هزار و ۵۰۰ مورد به درمانگاه اورژانس بیمارستان جوانرود مراجعه کرده اند.

انتهای پیام/ز

بستری بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ بیماردر 9 ماهه امسال در جوانرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار