در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دیدار اعضای کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب با وزیر ارشاد

رضا اسماعیلی گفت: اعضای کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پیشنهادهایشان را درباره برگزاری این جشن به وزیر ارشاد ارائه دادند.

دیدار اعضای کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب با وزیر ارشادرضا اسماعیلی، دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی گفت: پیرو فراخوانی که برای برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی منتشر کردیم، دیدارهایی با مسئولان را برنامه ریزی کردیم. از جمله این مسئولان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر نهاد های فرهنگی هستند.

وی افزود: تاکنون دو دیدار با مسئولان فرهنگی کشور در خصوص برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی داشتیم. در نشستی که با محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری با حضور اعضای کارگروه تخصصی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی داشتیم، درباره برگزاری این جشن با وی گفتگو کردیم. رئیس حوزه هنری از تشکیل چنین گروهی استقبال کردند و قول مساعدت دادند که در برگزاری برنامه های جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی مشارکت کنند.

دبیر کارگروه چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به نشست اعضای این کارگروه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در نشستی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اعضای کارگروه تخصصی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی پیشنهاد ها و نظرهایشان را در خصوص برگزاری این جشن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کردند. در جلسه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستیم مسئله اعتبارات و بودجه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را پیگیری کند و از رئیس جمهور بخواهد یک ردیف بودجه به آن اختصاص دهد تا شاهد برگزاری هرچه باشکوه تر جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی باشیم.

اسماعیلی ادامه داد: برای آنکه اعضای کارگروه تخصصی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی و جمعی از اصحاب فکر و فرهنگ با رهبر انقلاب، نامه ای به دفتر ایشان ارسال کردیم و در حال پیگیری هستیم. در این دیدار می خواهیم از بیانات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی استفاده کنیم. نکته دیگر اینکه شورای به‌گزینی آثار را در کارگروه تخصصی چهل سالگی انقلاب اسلامی تشکیل دادیم. در این شورا کل آثاری را که با موضوع انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته در زمینه های شعر، داستان و خاطره نوشته شده را بررسی می کنند و حدود 40 اثر شاخص و ارجمند را برای بازنشر انتخاب می کنند. همچنین به 40 تن از نویسندگان شاخص انقلاب اسلامی سفارش تولید اثر در زمینه داستان و منظومه ادبی می دهند.

وی تصریح کرد: در شورای به گزینی آثار کسانی که موضوع کارهایشان بیشتر از آرمان انقلاب اسلامی برآمده باشد هم  بررسی می شود. ممکن است شاعران و نویسندگانی در دوران بعد از انقلاب اسلامی نباشند، اما هم فعالیت و هم موضوعات آثارشان در پیش از انقلاب اسلامی برآمده از آرمان های انقلاب اسلامی باشد. سعی مسی کنیم آثار شاعران و نویسندگان با موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی را بررسی کنیم و در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از آنها تقدیر شود.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه های دیگر این جشن اظهار کرد: قرار است با رئیس سازمان صدا و سیما و معاونان  این سازمان در زمینه تهیه و تولید 40 برنامه گفتگو محور با موضوع ادبیات انقلاب اسلامی دیدار داشته باشیم. در هر برنامه آثار، خاطرات و شخصیت ادبی شاعران و نویسندگان بزرگ انقلاب اسلامی معرفی می شود.

 

انتهای پیام/

 

اقدامات کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی تشریح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار