صادرات بیش از 9 میلیون دلار از محصولات کشاورزی خراسان شمالی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در ده ماهه امسال 9 میلیون و 200 هزار دلار محصولات کشاورزی از استان صادر شده است.

یوسفی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ افزود: در 10 ماه سال جاری بیش از 9 میلیون و 200 هزار دلار محصولات کشاورزی استان به کشورهای خارجی صادر شده است که 8.5 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش دارد.

وی افزود: امیدوارم با توجه به بسته بندی و برندینگ محصولات کشاورزی و ظرفیتی که در تولید محصولات پاک و سالم در استان وجود دارد بتوانیم صادرات را رونق بیشتری داده و ارزش افزوده مضاعفی در تولیدات ایجاد کنیم.

یوسفی گفت : در حوزه تاکستان‌های، فرآورده های جانبی آن، سردرختی ها و خشکبارها، محصولات دامی و زراعی و کلیه فرآورده های فرعی در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی تنوع بسیار خوبی برای صادرات وجود دارد.

وی اظهار کرد:در بخش محصولات زراعی و باغی استان سالانه یک میلیون و 500 هزار تن تولید داریم.

عبدالله یوسفی با بیان اینکه در استان 75 واحد صنایع تبدیلی فعال است، گفت: 750 هزار تن از تولیدات بخش کشاورزی این استان در سال فرآوری می شود.

وی گفت: در حوزه تاکستان‌های استان و فرآورده‌های جانبی آن و سایر سردرختی‌ها و خشکبار مربوطه، همچنین محصولات دامی و زراعی و تمامی فرآورده‌های فرعی در واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی تنوع بسیار خوبی وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال پایدار را از اهداف مهم ساخت و راه اندازی صنایع تبدیلی و تکمیلی عنوان کرد.

یوسفی افزود: اکنون ظرفیت واحدهای تولیدی استان در محصولات کشاورزی مطلوب است اما باید تکنولوژی‌های روز در این واحدها نهادینه شده و محصولات با هدف صادرات تولید شود.

انتهای پیام/آ

فعالیت 75 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.