تحلیلگران: دوران نخست‌وزیری نتانیاهو به سر آمده است

به گفته تحلیگران، با ادامه تحقیقات پلیس درباره پرونده‌های فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شمارش معکوس روز‌های حضور وی در دفتر نخست‌وزیری آغاز شده است.

به گفته تحلیگران: دوران نخست وزیری نتانیاهو به سر آمده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از الجزیره، تحلیگران معتقدند با توجه به پیشرفت‌های چشمگیر در تحقیقات پلیس بر روی پرونده فساد مالی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ظرف دو هفته گذشته، وی را بیش از هر زمان دیگری در معرض این اتهامات قرار داده است. در نتیجه حلقه قانونی بر گردن نخست وزیر این رژیم روز به روز تنگ‌تر می‌شود.

قرار است نتانیاهو پیش از سفر روز پنج‌شنبه به آمریکا در پرونده جدید فساد خود مورد بازجویی پلیس قرار گیرد. به اعتقاد تحلیگران، موضوع مطرح این  روزها مجبور شدن نتانیاهو به کناره‌گیری از قدرت نیست، بلکه در حال حاضر زمان کناره‌گیری وی بیشتر مورد سوال است.

به گزارش رسانه‌های صهیونیستی مقامات ارشد در حزب لیکود وی را « مهره سوخته» می‌دانند.

بزرگترین ناکامی نتانیاهو مربوط به یک رخنه بزرگ در به اصطلاح « جعبه سیاه» وی است. رخنه‌ای که در حلقه‌ی درونی نزدیکان و معتمدان وفادار وی رخ داده است.

شلومو فیلبر، رئیس‌دفتر پیشین نتانیاهو هفته گذشته موافقت کرد علیه وی در دادگاه شهادت دهد و بدین ترتیب راهی برای بازگشایی یک ادعای فساد جدید و جدی‌تر را علیه وی در اختیار پلیس قرار داد. در اتهام جدید این شبهه درباره نخست وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است که وی در مقابل پوشش خبری به نفع خود در سایت پایگاه خبری «واللا» به منظور کسب شهرت، تسهیلاتی را برای شرکت « بیزک» فراهم کرده است.

یکی از اساتید سیاسی دانشگاه عبری قدس معتقد است که موافقت فیلبر برای شهادت علیه نتانیاهو در سه شنبه گذشته حاکی از به شماره افتادن روزهای حضور نتانیاهو در دفتر نخست وزیری است.

وی با تاکید بر قریب‌الوقوع بودن سقوط نتانیاهو افزود: به نظر می‌رسد او دیگر نمی‌تواند بر کرسی قدرت تکیه بزند. او یا مجبور خواهد شد استعفا دهد و یا با شورش از درون حزب خود و یا ائتلاف حاکم سرنگون می‌شود.

وی در گفتگو با الجزیره گفت کسانی که از نتانیاهو حمایت می‌کردند دیگر از او نمی‌هراسند.

یکی از مشاوران سابق ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در گفتگو با الجزیره گفت: گزینه‌های در دست نتانیاهو بسیار محدود شده است. وی می‌تواند همانند ایهود اولمرت، استعفا دهد و بر دفاع از خود در پرونده‌های فسادش تمرکز کند و همچنین به دنبال این باشد که استعفا را با زندانی شدن معاوضه کند و تا زمانی که هنوز حمایت عمومی را دارد درخواست برگزاری انتخابات جدید بدهد.

یکی از اعضای عرب پارلمان رژیم صهیونیستی به الجزیره گفت: نتانیاهو مرتکب جنایات بسیار علیه بشریت شده است و در خلال نخست وزیری خود به علت مرگ فلسطینیان بی شماری مسئول است. او باید برای این جنایات محاکمه شود.

انتهای پیام/

به سر آمدن دوره نخست‌وزیری نتانیاهو پس از متهم شدن به فساد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار