افزایش بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

در پی اظهارات اخیر وزیر نفت عربستان سعودی درباره توافق اوپک، بهای طلای سیاه امروز با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال اظهارات اخیر وزیر نفت عربستان سعودی درباره توافق نفتی اوپک، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) به بالاترین سطح در سه هفته اخیر رسید.

بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 20 سنت افزایش، (معادل 0.3 درصد) به 63 دلار و 75 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 12 سنت افزایش (معادل 0.2 درصد)، 67 دلار و 43 سنت در هر بشکه معامله شد. برای هر دو شاخص نفت این بالاترین سطح قیمت از 7 فوریه محسوب می شود.

بهای نفت پس از آن افزایش یافت که «خالد الفالح»، وزیر نفت عربستان سعودی اعلام کرد که تولیدات نفتی این کشور در سه ماهه نخست سال 2018 از سطح تعیین شده هم کمتر بوده و سطح صادرات روزانه هم کمتر از 7 میلیون بشکه بوده است.

همچنین در پی وقوع یک زلزله 7.5 ریشتری در جنوب پاپوآ گینه نو، تعدادی از شرکت های نفت و گاز این منطقه فعالیت های خود را متوقف کردند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 تمدید کنند. اما به دنبال افزایش نگرانی ها از بیشتر شدن فعالیت های حفاری آمریکا، تلاش اوپک برای مقابله با اشباع بازار تاحدودی بی نتیجه شده است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد شرکت های انرژی آمریکایی در هفته گذشته یک سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزودند و تعداد کل آنها را به 799 سکو رساندند. این بیشترین سطح از آوریل 2015 محسوب می شود.

به دنبال ایجاد ثبات در ارزش دلار آمریکا، قیمت طلا پس از آنکه هفته گذشته با بیش از یک درصد کاهش همراه بود، امروز (دوشنبه) افزایش یافت. بهای هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1330.59 دلار رسید. بهای طلا در هفته منتهی به 23 فوریه با 1.4 درصد کاهش همراه بود که این بیشترین سطح کاهش قیمت فلز زرد در 2 ماه و نیم اخیر محسوب می شود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازار‌های جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار