افزایش تعداد اهداکنندگان خون در مهاباد

اهدای خون مهاباد ی ها در مقایسه با پارسال بیش از 12 درصد افزایش یافته است.

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت:در یازده ماه گذشته 12 هزار و 794 نفر برای خونگیری به این پایگاه مراجعه کردند که از 11 هزار و 628 نفر خونگیری صورت گرفت.

وی ادامه داد: از کل مراجعه ها ،تعداد 2 هزار و 30 مراجعه کننده بار اولی و 3 هزار و 73  نفر از اهداکنندگان با سابقه و 6 هزار 525 نفر هم از اهداکنندگان مستمر  بودند.

دکتر نصر ضمن اشاره به اینکه سال گذشته 10 هزار و 689 نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کردند افزود:امسال تعداد مراجعه کننده ها و خونگیری های انجام شده در پایگاه انتقال خون مهاباد با افزایش 12/1 درصدی همراه بوده است.

افزایش 17 درصدی خانم های اهدا کننده خون

رئیس پایگاه انتقال خون مهاباد گفت:امسال خوشبخانه تعداد بانوان اهدا کننده خون  در انتقال خون مهاباد  17 درصد افزایش یافته است .

نصر افزود:در این مدت 350 نفر مراجعه کننده خانم داشتیم در حالی که این آمار سال گذشته 182 مراجعه کننده بود.

پایگاه انتقال خون مهاباد تامین کننده  نیازهای خونی در جنوب استان

کارشناس آزمایشگاه پایگاه انتقال خون مهاباد در این باره گفت:با توجه به امکانات و تجهیزات مدرنی که در ازمایشگاه انتقال خون این شهرستان در دسترس است توانایی ذخیره و نگهدار ی حجم بالایی از گروه های مختلف خون را  در شرایط ویژه و  کنترل شده داریم .

شوکتی افزود:تامین خون  و فرآورده های خونی تمامی شهرهای جنوب استان را بر عهده داریم  و تنها شهرستان در کل کشور هستیم که به عنوان یک پایگاه مجهز افتخار خدمت به بیماستان های شهرهای اطراف را داریم.

انتهای پیام/خ

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.