معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد؛

بازرسی های ویژه طرح نوروزی برای تنظیم بازار شب عید از اوایل اسفند ماه

محمدی چهرگفت:همچنین برای کنترل بازار شب عید، بازرسی های ویژه طرح نوروزی که از ابتدای اسفندماه جاری آغاز شده است تا پایان فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛علی اصغر همت ،مدیر تنظیم بازار محصولات و نهادهای سازمان جهاد کشاورزی قم ،گفت: به منظور رفاه حال شهروندان و تنظیم بازار شب عید 350 تن سیب و 500 تن پرتقال مرغوب در سردخانه های استان ذخیره سازی شد.

وی با اشاره به این که سهمیه برنج استان قم نیز برای تنظیم بازار شب عید به میزان یک هزار و 73 تن تخصیص پیدا کرده است، افزود: برنج دانه بلند هندی به میزان 447 تن و به قیمت مصوب هرکیلو 56 هزار ریال برای مصرف کننده، برنج هندی دانه کوتاه به میزان 447 تن و به قیمت هرکیلو 26 هزار ریال و برنج تایلندی به میزان 179 تن و به قیمت هر کیلو 39 هزار ریال درنظر گرفته شده است و در 2 مرحله براساس نیاز بازار، از طریق فروشگاه های زنجیره ای استان توزیع می شود.

وی ادامه داد: هماهنگی های لازم با کشتارگاه ها و اصناف استان برای تامین گوشت و مرغ گرم در ایام نوروز انجام شده است و کشتارگاه های دام و طیور در این ایام به صورت نوبتی فعال هستند، تا شهروندان در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند.

علی اصغر همت افزود: این میزان محصول بر اساس پیش بینی های انجام شده از کشاورزان خریداری و پس از انتقال به شکل مناسب ذخیره سازی شده است و در نهایت در قالب 32 غرفه در سطح شهر توزیع خواهد شد.

همت با اشاره به برگزاری منظم جلسه های کمیته تنظیم بازار و ارزاق استان قم،عنوان کرد: برای تنظیم بازار، اقلام پروتئینی همچون گوشت و مرغ منجمد مورد نیاز تهیه و به قیمت مصوب که بر اساس شرایط بازار تعیین می شود در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

وی افزود: سهمیه گوشت مرغ منجمد استان قم 310 تن و سهمیه گوشت قرمز 20 تن برای ایام عید نوروز می باشد که در صورت نیاز به محصول بیشتر، امکان افزایش این سهمیه فراهم است.

امیر محمدی چهر ،معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم،گفت: همچنین برای کنترل بازار شب عید، بازرسی های ویژه طرح نوروزی که از ابتدای اسفندماه جاری آغاز شده است تا پایان فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این بازرسی ها در سطح وسیع با همکاری اصناف، اداره کل تعزیرات، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه های نظارتی استان انجام می شود.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می کنیم هرگونه مشکل در خصوص گران فروشی، کم فروشی، رعایت نکردن مسائل بهداشتی و سایر تخلف ها را با استفاده از شماره تماس 124 به بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم اطلاع دهند تا در کوتاه ترین زمان به این مساله رسیدگی شود.

انتهای پیام /ح

اقلام مورد نیاز ایام نوروز مردم قم به میزان کافی تامین شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.