استان سمنان از ظرفیت های مطلوبی در حوزه گردشگری برخوردار است

معاون استاندار سمنان گفت: استان سمنان از ظرفیت های مطلوبی در حوزه گردشگری برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سعید ناجی معاون استاندار سمنان در آیین معارفه سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: وجود قله‌های مرتفع و میزبانی در مسابقات مختلف ورزشی می تواند زمینه توسعه توریسم ورزشی را در استان سمنان فراهم کند که باید برای معرفی جاذبه‌های استان نیز در این بخش تلاش شود.

وی افزود: استان سمنان از ظرفیت های مطلوبی در حوزه گردشگری برخوردار است.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: با توجه به ‌قرار گرفتن در قطب عرفان کشور، همجواری با دو استان قم و خراسان و به دلیل وجود امام‌زاده‌ها در استان می توانیم با بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها شاهد رونق گردشگری مذهبی باشیم.

سعید ناجی گفت: استان سمنان به دلیل برخورداری از چشمه‌های متعدد معدنی، کویر، جنگل ابر، کاروان‌سراها و آبشارها و حیات وحش غنی می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری در کشور مطرح شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در داخل بافت های تاریخی شهرهای استان آثار تاریخی نیز وجود دارد بنابراین در استانداری برنامه‌ریزی برای احیا و مرمت بافت‌های فرسوده را در دستور کار قراردادیم.

ناجی گفت: سیاست های دولت در اتخاذ برنامه‌های جامع گردشگری، فرهنگی و صنایع‌دستی می‌تواند در جذب گردشگران تاثیر گذار باشد و از سوی دیگر با تلاش مدیران میراث فرهنگی استان می توانیم ضمن تقویت مراکز اقامتی و مناطق بوم‌گردی و معرفی جاذبه‌های توریستی به معرفی استان به عنوان مقصد گردشگری کمک شایانی کنیم.

انتهای پیام / ق

ضرورت احیای بافت فرسوده استان سمنان

برچسب ها: خانواده ، اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار