آتنا فراموش نمی شود

نمایش "دخترانه‌های بابا" با نگاهی آسیب شناسانه به ماجرای تلخ قتل آتنا اصلانی از ششم اسفندماه در شاهین شهر اجرا می‎شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نویسنده و کارگردان این نمایش گفت : "دخترانه های بابا" به ماجرای قتل "آتنا اصلانی"، دختر بچۀ پارس آبادی می‌پردازد و همۀ آسیب‌های اجتماعی که در کمین کودکان است  را در مقابل دیدگان تماشاگران به تصویر می‌کشد.

علی ترابیان با اشاره به اینکه  برای ساخت این نمایش تحقیقات کاملی پیرامون این موضوع انجام و  همه ی وظایف اعضای خانواده و نقش پر رنگ همسایه ها در برابر  چنین حوادثی   دقیق  بررسی  شده است افزود : در این تحقیقات ابعاد شخصیتی قاتل آتنا از جمله بی اعتقاد بودن به مسائل معنوی، خودخواهی و استفادۀ نادرست او از فضای مجازی برای من روشن شد و  با استفاده از آنها  در داستان توانستم نمایشنامۀ این کار را طبق واقعیت بنویسم.

وی افزود: گروه نمایش "دخترانه های بابا" متشکل از ۲۰ نفر است که بیش از دو ماه برای اجرای این نمایش تمرین کرده‌ و  همۀ عوامل کار اهل شهر نطنزند و حدود یک ماه برای آموزش لهجۀ ترکی به بازیگران وقت صرف شده است.

نویسنده و کارگردان این نمایش تصریح کرد : ترنم ترابیان، دختر خردسالی است که در این نمایش در نقش آتنا ایفای نقش می کند و سعید عباداللهی، امیر رجال، ابراهیم فولادی، محمد ترابیان، محمد کیهانی، ریحانه صالح کیا، پروا سحری، فاطمه زاهد زاده و یلدا حسن پور دیگر بازیگران کار هستند، همچنین علی عینی برای صحنه، حمیدرضا شاطررجبی و محمد ملکی برای نور، ابوالفضل ترابیان برای موسیقی و محمد نیک مهر برای طراحی پوستر و تیزر این نمایش تلاش کرده اند.

ترابیان با اشاره به اینکه "دخترانه های بابا" به مدت ۱۰ شب در نطنز روی صحنه رفته و  در سال ۹۷ اجرای آن در شهرهای مختلف کشور آغاز می شود افزود : موسسۀ رسانه های تصویری درخواست بازبینی نمایش را برای فراهم کردن مقدمات پخش آن داشته و دکتر کوروش محمدی، رییس انجمن آسیب شناسی ایران و نایب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان نیز از مهیا کردن شرایط برای اجرای این نمایش در اصفهان خبر داده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایش با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شهر نطنز، از ششم تا ۱۲ اسفند ماه _به جز ۱۰ اسفند_ هر شب رأس ساعت ۱۹ در تماشاخانۀ آموزشگاه هنرهای نمایشی صحنه سهای شاهین شهر به روی صحنه می‌رود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.