افتتاح آزمایشگاه‌های شیمی دانشگاه شهید چمران

باحضور وزیر علوم  دانشکده چمران و محیط زیست دانشگاه شهید چمران و آزمایشگاه‌های شیمی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال جاری از محل فروش فناوری‌های حاصل از دانش تا ۲۳۰ میلیون دلار درآمد حاصل شده است.

وی افزود: در سال‌های متمادی بودجه مورد نیاز دانشگاه‌ها برای طرح‌های عمرانی و تجهیزات تأمین نشد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: انتظار جامعه این است که تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه‌ها به سمت تحقیقات کاربردی حرکت کند.

وی گفت: امیدواریم سازمان حفاظت از محیط زیست با و دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه شهید چمران برای حل معضل ریزگردها یا کاهش تبعات آن همکاری داشته باشد.

غلامی افزود: امروزه کیفیت آموزش عالی، اشتغال فارغ‌التحصیلان و تحقیقات کاربردی مورد بحث است که باید در طرح ساماندهی آموزش عالی در نظر گرفته شود.

وی اظهار کرد: مراکز عالی آموزشی موجود باید از نظر تجهیزات و اساتید ارتقا یابند و مأموریت گرا شوند یعنی اینکه نیازی نیست همه دانشگاه‌ها جامع و دارای رشته‌های مختلف باشند.

وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها باید بر اساس توانمندی‌های خود و ظرفیت‌های منطقه‌ای، به آموزش‌های تخصصی بپردازند.

وی افزود‌: در این صورت تحقیقات، کاربردی خواهد شد و کیفیت دانشگاه‌ها ارتقا می‌یابد و توزیع امکانات به این شکل گسترده انجام نمی‌گیرد چرا که منابع مالی دولت محدود است.

غلامی گفت: در ارتباط با ظرفیت‌های دانشگاه چمران  این دلیل که دانشگاه اصلی و ما در خوزستان است تقریبا در تمام رشته‌های تحصیلی دارای نقاط قوت است.

وی همچنین در رابطه با اجرای برنامه‌ راهبرد دانشگاه‌ها، بیان داشت: بر اساس این برنامه هم ایجاد رشته‌های جدید و متناسب با نیاز روز دیده شده و هم رشته‌های موجود در صورت عدم نیاز به آن حذف یا تغییر می‌یابند.

انتهای پیام/م

۲۳۰ میلیون دلار درآمد از محل فروش فناوری‌های حاصل از دانش بومی

برچسب ها: وزیر علوم ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.