معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد؛

فردا آغاز هفته تربیت اسلامی در مدارس استان یزد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد گفت: از فردا سه شنبه 8.اسفندماه هفته تربيت اسلامی در مدارس استان يزد به مدت يک هفته آغاز می شود.

معاون پژوهشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به برنامه های هفته تربیت اسلامی در مدارس گفت: از فردا سه شنبه 8. اسفندماه هفته تربيت اسلامی در مدارس استان يزد به مدت يک هفته آغاز می شود.

علی سرداری افزود: برگزاری جشن سپاس مربی در مدارس با ملاک مدرسه و دانش آموز محوری، برپایی نمایشگاه از دستاوردهای دانش آموزان در کانون‌های تربیتی در این هفته، برگزاری بازارچه کارآفرینی در یکی از مدارس استان یزد، برگزاری همایش بزرگ مشاورین و معاونین مربیان تربیتی مدارس استان همراه با دوره آموزشی یک روزه است در سالن تربیت معلم پاکنژاد از برنامه‌های این هفته تربیت اسلامی در استان یزد است.

وی کوه نوردی و پیاده‌روی در شهر یزد، ویژه برنامه‌های قرآنی در امامزاده سید جعفر یزد، اجرای برنامه‌هایی در سطح شهر در دو روز در میدان امیرچقماق از ساعت 19 الی 21، نمایش فعالیت‌های دانش آموزی در سطح شهر با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری یزد را از دیگر برنامه‌های هفته تربیت اسلامی در استان یزد عنوان کرد.

 معاون پرورشی به فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طول سال اشاره و اضافه کرد: برنامه‌هایی برای توانمندسازی مربیان با حضور 800 مربی در سطح استان، برگزاری دوره توانمندسازی برای 200 نفر از مشاورین مدارس آموزش و پرورش استان یزد به صورت شبانه روزی، هدایت دانش آموزان در انتخاب شغل، همیار مشاوره در مدارس، برگزاری برنامه‌های مشاوره برای پیشگیری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی و برگزاری آزمون و تعیین نقشه راه برای پیشگیری از آسیب‌های مختلف از جمله فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در طول سال است.

سرداری با بیان اینکه در حوزه قرآن و عترت فعالیت‌های بسیار خوبی در سطح مدارس آموزش و پرورش استان یزد انجام گرفته است افزود: بیش از 105 هزار نفر از دانش آموزان استان یزد در 14 رشته مسابقات قرآن و نهج البلاغه شرکت کردند که این تعداد شرکت کننده به این صورت که هر دانش آموز اجازه حضور در دو یا سه رشته را داشته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد خاطرنشان کرد: برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، برگزاری برنامه‌ای مهدویت، مفروش کردن نمازخانه‌های مدارس استان یزد، بهسازی وضوخانه و تأمین آب گرم مدارس و سرویس‌های بهداشتی مدارس در سطح استان از دیگر فعالیت‌های این معاونت است.

وی در پایان به اعزام بیش از 9 هزار و 700 نفر از دانش آموزان استان تا الآن به اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود تا اردیبهشت ماه سال آینده این تعداد به 11 هزار نفر برسد.

انتهای پیام/ ی

هفته تربيت اسلامی در مدارس استان يزد فردا آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.