مدیر کل کمیته امداد کردستان:

رشد ۵۰ درصدی جمع آوری زکات در کردستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان از جمع آوری ۱۶ میلیاردتومان زکات در استان خبردادوگفت این میزان زکات جمع آوری شده ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد رسول شیخی زاده، مدیر کل کمیته امداد استان کردستان در جلسه و دیدار با شورای افتای سنندج، امام جمعه و ماموستا رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با اشاره به جمع آوری ۱۶ میلیارد تومان زکات در استان گفت: این میزان زکات جمع آوری شده از رشد ۵۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.
 
 وی با بیان اینکه استان کردستان جزو استان های برتر در زمینه جمع آوری زکات در کشور است، عنوان کرد: از مجموع یک هزار و 694 روستای استان، 977 روستا در سال جاری زکات پرداخت کرده اند.
 
شیخی زاده، به سرفصل های هزینه کرد زکات نیز اشاره کرد و افزود: 63  درصد از زکات جمع آوری شده در زمینه کمک به مشکلات نیازمندان همچون  تامین مسکن، جهیزیه، تحصیل، اشتغال، کمک موردی و درمان مددجویان هزینه شده است.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان ادامه داد: 37 درصد از زکات جمع آوری شده هم در زمینه کمک به ساخت و احداث پروژه های عام المنفعه، مساجد، خانه عالم و غسالخانه در روستاهای استان هزینه شد.
 
وی با تاکید بر فرهنگ‌سازی‌ جمع‌آوری زکات بیان کرد: در سطح استان در تمام شهرستان‌ها و دهستان‌ها شوراهای زکات تشکیل و به صورت مستمر در بحث ترویج و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات تلاش می‌کنند.
 
شیخی زاده با اشاره به تعهد جمع‌آوری ۱۴میلیارد تومان زکات در استان در سال جاری اعلام کرد: با جمع‌آوری ۱۶ میلیارد تومان زکات در ۱۰ ماهه نخست سال جاری شاهد تحقق ۱۱۵ درصدی برنامه پیش‌بینی‌شده زکات بوده‌ایم.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان خاطر نشان کرد: البته ظرفیت استان در زمینه زکات بسیار بالاتر از مقدار زکات جمع‌آوری شده از سوی دبیرخانه شورای زکات است که در همین راستا تمام توان خود را برای فرهنگ‌سازی هرچه بیشتر در این حوزه بکار بسته‌ایم
وی احیاء فریضه زکات و هدایت آن به سمت محرومان را از اولویت ها و اهداف کمیته امداد برشمرد و افزود: علما، روحانیون و ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در فرهنگ سازی و ترویج فریضه زکات بر عهده دارند.

انتهای پیام/م

جمع آوری ۱۶ میلیارد  تومان زکات در استان کردستان


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.