سوء استفاده از کارت بازرگانی منشاء فرار مالیاتی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین می‌گوید: بخش زیادی از فرار مالیاتی از طریق کارت‌های بازرگانی و تاسیس شرکت‌های صوری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منصور مختاری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در جلسه هم اندیشی پیشگیری از جرایم مالیاتی، قاچاق کالا و ارز گفت: طبق قانون، دارندگان این کارت‌ها حق واگذاری آن را به غیر برای استفاده از مزایای آن ندارند و دفترخانه‌ها نمی‌توانند تحت عناوین مختلف آن را واگذار کنند.

مختاری افزود: برخورداری از یک سیاست کیفری منسجم و جامع در حوزه حمایت از قوانین مالیاتی به موازات فرهنگ سازی و بهره‌گیری از سازو کار‌های غیر‌کیفری نقش قابل توجهی در افزایش درآمد‌های مالیاتی دارد.

وی اضافه کرد: فرار مالیاتی در کشور‌های پیشرفته جرمی سنگین و نابخشودنی تلقی وعواقب و پیامد‌های زیان بار آن گریبانگیر همه اعضای جامعه می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: فرار مالیاتی به عنوان یکی از مصادیق و مظاهر فساد اقتصادی، امنیت اقتصادی مورد نیاز برای گسترش فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری را دچار اختلال می‌کند از این‌رو، اصلاح و تجدید نظر در نظام مالیاتی کشور به ویژه نظام کیفری مالیاتی به منظور بهبود وضعیت اقتصاد ملی امری ضروری است.

انتهای پیام/

جلسه هم اندیشی پیشگیری از جرایم مالیاتی، قاچاق کالا و ارز در قزوین

برچسب ها: دادگستری ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار