راستاد خبر داد:

افزایش ظرفیت بندر شهیدرجایی به 8 میلیون TEU/ آغاز عملیات احداث پایانه کانتینری، فردا با حضور رئیس جمهور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: عملیات احداث پایانه کانتینری بندر شهید رجایی، فردا با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

افزایش ظرفیت بندر شهیدرجایی به 8 میلیون TEU/ آغاز عملیات احداث پایانه کانتینری، فردا با حضور رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه همایش بین‌المللی بندر هوشمند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همزمان با توسعه زیر ساخت و ظرفیت بنادر تجاری کشور رقابت بنادر خودمان را در زمینه هوشمند سازی افزایش می‌دهیم، گفت: یکی از رویکردهای اصلی ما در این بخش آن است که هوشمند سازی را در بنادر تجاری به ویژه بنادر کانتینری  پیاده کنیم.

وی تأکید کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در قالب 17 پروژه در بازه زمانی سه سال و سرمایه ‌گذاری 60 میلیارد تومانی زیرساخت‌های مورد نیاز برای هوشمندسازی را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه هوشمندسازی بنادر کارایی، بهره‌وری و رقابت پذیری در بنادر را ارتقا می‌دهد، گفت: با افزایش بهر‌ه‌وری و کاهش هزینه‌ها خطوط کشتیرانی رضایت بیشتر یا  خدمات بندری خواهند داشت.

راستاد بیان کرد: با کاهش هزینه‌های بندری اثر بخشی و بهره‌وری عملیات بندری افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهر سازی با بیان اینکه در عملیات بندری سامانه‌هایی به صورت مجزا داریم، تصریح کرد: ترمینال کانتینری،‌ سامانه هوشمندی دریایی و غیره از طریق اینترنت اشیا در قالب پروژه بنادر هوشمند به هم متصل می‌شوند و در اغلب سیستم جامع بندری همه بخش‌های مختلف به یکدیگر متصل می‌شوند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: هوشمندسازی بنادر امری ضروری است که بهره‌وری حمل و نقل دریایی را افزایش و میزان ترانزیت و صادرات را توسعه می‌دهد.

راستاد با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز 3 پایانه کانتینری بندر شهید رجایی فردا(چهارشنبه) با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود، گفت: سازمان بنادر برای اجرای اسکله و پسگرایی، 850 میلیارد توان هزینه کرده است و متعاقبا در قالب توسعه بندر شهید رجایی تعمیق حوضچه و کانال در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: تمامی روبناهای این فاز از بندر شهید رجایی توسط اپراتور تکمیل و تجهیزا ت نیز از سوی بخش خصوصی تأمین می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اجرای فاز سوم لازم است، گفت: فراخوان جذب سرمایه‌گذار به زودی اعلام خواهد شد.

راستاد، اذعان داشت: با تکمیل فاز 2 بندر شهید رجایی ظرفیت این بندر به 6 میلیون TOU و با تکمیل فاز 3 ظرفیت به 8 میلیونTOU افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تجهیزات پایانه کانتینری شماره 2 بندر شهید رجایی در حال اجرایی شدن است، گفت: 12 جرثقیل دروازه‌ای با اعتباری بیش از 104 میلیون یورو تا شهریور 97 و همچنین 15 جرثقیل محوطه‌ای کانتیری با اعتباری بیش از 21 میلیون یورو توسط شرکت داخلی تا شهریور 97 نصب و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تأکید کرد: ظرفیت بنادر کشور 217 میلیون تن در سال است و ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر تجاری 105 میلیون تن است که در بخش حمل و نقل کانتینری رشد 17 درصدی مشاهده می‌شود.

وی در پایان گفت: 150 میلیون تن در بنادر تخصصی نفت و گاز کشور سالانه تخلیه و بارگیری می‌شود که مجموع این عملیات در بنادر کشور سالانه به 100 میلیون تن می‌رسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۲۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتون
آخرین اخبار