وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد؛

ارائه اطلاعاتی به شورای امنیت درباره نقض احتمالی تحریم‌های کره شمالی

وزارت خارجه ژاپن اعلام کرد این کشور اطلاعاتی را مبنی بر نقض احتمالی تحریم‌های کره شمالی در اختیار شورای امنیت قرار داده است.

ارائه اطلاعاتی به شورای امنیت درباره نقض احتمالی تحریم‌های کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ژاپن اعلام کرد این کشور اطلاعاتی را مبنی بر نقض احتمالی تحریم‌های کره شمالی در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار داده است. این وزارتخانه در بیانیه امروز خود اعلام کرد این اطلاعات درباره فعالیت نفتکش «چون ما سِن» کره شمالی است که به ادعای توکیو تحریم های اعمال شده توسط شورای امنیت سازمان ملل را علیه پیونگ یانگ نقض می کند.

براساس این بیانیه، این اطلاعات همچنین در اختیار مقامات آمریکایی قرار گرفته است. آمریکا پیش تر از نیروهای دفاعی ژاپن درخواست کرده بود در نظارت بر فعالیت های کشتی های متعلق به کره شمالی به واشنگتن کمک کند.

در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است گشت هوایی ژاپن روز شنبه تصاویری از این نفتکش را در دریای چین شرقی ضبط کرده است. به ادعای وزارت خارچه ژاپن، نفتکش چون ما سن در نزدیکی نفتکش شین یوان 18 –که با پرچم مالدیو تردد می کند– توقف کرده بود.

گزارش اسپوتینک می افزاید شورای امنیت سازمان ملل در پاسخ به آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی در چندین نوبت تحریم هایی را علیه این کشور وضع کرده است. آخرین تحریم های اعمال شده علیه پیونگ یانگ ماه دسامبر سال گذشته میلادی (2017) به اتفاق آراء در این شورا تصویب شد. این تحریم ها سطح معاملات نفتی کره شمالی را تا 4 میلیارد بشکه در سال کاهش داده است. این تحریم ها همچنین صادرکنندگان نفتی را موظف می کند تا درباره محموله های ارسالی خود به این کشور به شورای امنیت گزارش دهند.

کره شمالی همواره تأکید می کند فعالیت های هسته ای این کشور تنها هدف دفاعی دارد و عاملی بازدارنده در برابر تهدیدها و باج خواهی آمریکاست.

از سوی دیگر، آمریکا چند روز پیش اعلام کرد قصد دارد تحریم هایی را علیه 27 شرکت کشتیرانی و تجاری، 28 کشتی و یک شخص حقیقی از چندین کشور، از جمله کره شمالی، اعمال کند.

انتهای پیام/

ادعای توکیو درباره نقض تحریم‌های پیونگ یانگ در دریای چین شرقی توسط نفتکش کره شمالی

برچسب ها: کره شمالی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار