کی روش در گفت و گو با سایت فیفا: ایران رونالدو‌های زیادی دارد

کارلوس کی روش در گفت‌وگو با سایت رسمی فیفا درباره آخرین وضعیت تیم ملی ایران و حضورش در گروه مرگ این رقابت‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که برای شرکت در همایش مربیان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به سوچی سفر کرده است، در گفت‌وگو با سایت رسمی فیفا درباره آخرین وضعیت تیم ملی ایران و حضورش در گروه مرگ این رقابت ها توضیحاتی ارایه کرد.

 کی روش در بخش نخست مصاحبه اش با سایت فیفا اظهار داشت: تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی است مراحل آماده سازی را انجام می دهد چراکه تنها چند ماه با آغاز این رقابت ها فاصله داریم و می خواهیم با آمادگی کامل در جام جهانی شرکت کنیم. در سفر به سوچی تمام جنبه های محل اردوی تیم ملی را بررسی می کنم.

او ادامه داد: برای دومین بار متوالی راهی جام جهانی شدیم. البته نخستین تیم آسیایی بودیم که توانستیم بلیت روسیه بگیریم. چنین موضوعی به این معنی است که کار و فشار زیادی روی ما وجود دارد و باید انتظارات را برآورده کنیم.

کی روش خاطرنشان کرد: بسیاری از بازیکنان ایران در اروپا بازی می کنند که آنها کیفیت خوبی دارند. حضور تعداد زیادی از بازیکنان تیم ملی ایران در فوتبال اروپا حاصل تلاش ما در سال های اخیر بوده است. ایران مدت‌هاست که در صدر جدول رنکینگ تیم های آسیایی قرار دارد و این امر نشان دهنده قدرت مجموعه ما است. طبیعی است چنین موضوعی سبب می شود با امیدهای زیادی راهی روسیه شویم.

او درمورد رویاهای ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ گفت: می خواهیم به دور دوم صعود کنیم اما طبیعی است کار بسیار دشواری پیش رو داریم. همه قبول دارند که ایران در سخت ترین گروه جام جهانی قرار گرفته است. حضور اسپانیا و پرتغال، ۲ تیم قدرتمند جهان در این‌گروه ادعای ما را اثبات می کند. البته وظیفه من اینست که به سوی پیشرفت دوباره تیم ملی ایران حرکت کنم تا از این طریق به مرحله دوم جام جهانی صعود کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درمورد رویارویی شاگردانش با ستاره های تیم ملی اسپانیا و پرتغال اظهار داشت: ترجیح می دهم فکر کنیم در اسپانیا و پرتغال بازی می کنیم (با خنده) به عنوان یک مربی پرتغالی، فکر می کنم بازی در برابر تیم ملی کشورم برای من و البته بازیکنان تیم ملی ایران یک فرصت و لحظه ویژه است.

کی روش درباره تقابل بازیکنان ایران با کریستیانو رونالدو گفت: تقابل با رونالدو فرصتی ویژه برای بازیکنانم است. هرچند رونالدو بهترین بازیکن جهان است اما در زمان آغاز مسابقه ۲ تیم ایران و پرتغال هستند که سعی می کنند، برنده شوند. فوتبال تصمیم می گیرد چه کسی برنده شود و چه کسی در زمین بهتر بازی کند. هرچند ما رونالدو نداریم اما تمام تیم ایران، رونالدو است.

او درمورد خاطراتش با کریستیانو رونالدو اظهار داشت: خاطرات در طول زندگی با شما باقی می ماند. در تیم ملی پرتغال و منچستر یونایتد پروژه های مشترکی با رونالدو داشتم اما این امر مربوط به قبل است و در حال حاضر من و کریس مقابل هم قرار می گیریم. بازیکنان مهمی مانند جهانبخش و رضا قوچان نژاد داریم اما باید مراقب رونالدو باشیم.

کی روش در مورد نظرش درباره لیونل مسی گفت: همیشه گفته‌ام مسی بازیکنی فوق العاده است. او یک فرا انسان و شخصیتی فرا زمینی است چراکه اگر مسی انسان بود، هرگز نمی توانست در بازی ایران و آرژانتین در جام جهانی برزیل، آن لحظه جادویی را رقم بزند.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در مورد تاثیر بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ روسیه روی تیم ملی فوتبال کشورمان تصریح کرد: بدون شک این بازیکنان برای من مهم هستند و حضور آن ها در روسیه هم بخشی از روند توسعه بازیکنان ایرانی است. سال ۲۰۱۱ تنها یک بازیکن در اسپانیا داشتیم اما اکنون حدود ۶۰ درصد بازیکنان تیم ملی ایران در اروپا بازی می‌کنند که ۳ نفر آنها در روسیه توپ می زنند. عزت اللهی، محمدی و آزمون اطلاعات ما از روسیه را افزایش داده اند که این امر در جام جهانی می تواند به تیم ملی ایران کمک کند. به هر حال حضور تعداد زیادی از بازیکنان ایرانی در اروپا نشان می دهد طی ۸ سال گذشته همواره پیشرفت کرده ایم.

انتهای پیام/

گفت و گوی کی روش با سایت FIFA

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
از اینهمه رونالدو بالقوه ما که فقط همین یه علی کریمی دیدیم
آخرین اخبار