نشست سه جانبه افغانستان، آمریکا و هند در کابل

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که نشست سه جانبه افغانستان، آمریکا و هند در کابل برگزار شده است.

نشست سه جانبه افغانستان، آمریکا و هند در کابلبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که نشست سه جانبه افغانستان، آمریکا و هند در کابل برگزار شده است.

وزارت امور خارجه افغانستان می‌گوید که قبل از برگزاری نشست پروسه کابل،  هیات های سه کشور برای شریک ساختن تازه ترین تحولات و همکاری در زمینه های انرژی، تجارت و اقتصاد، دیدار و تبادل نظر نمودند.

الیس ولز، دستیار اول معاون وزارت امور خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی ریاست هیات ایالات متحده را در این نشست به عهده داشت. هیات هندی نیز به ریاست داکتر دیپک میتال، معاون وزارت خارجه این کشور در نشست سه جانبه یادشده اشتراک کرد. در این نشست حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان به نمایندگی از افغانستان اشتراک داشت.

معین وزارت امور خارجه افغانستان از هر دو کشور آمریکا و هند ابراز سپاسگذاری نموده و از مشارکت آنان در زمینه های حیاتی و مهم برای افغانستان و منطقه قدردانی به عمل آورد.

رؤسای هیات‌های آمریکا و هند نیز ضمن استقبال و تبریک گفتن به افغانستان برای ابتکار در عرصه های مهم انکشافی، بر حمایت و پشتیبانی کشورهایشان از تلاش ها و ابتکارات یاد شده تاکید کردند.

هر سه جانب با اشتراک گذاشتن تحولات تازه، اقدامات مشخصی را در راستای دستیابی به اهداف تعیین شده، مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزارت امور خارجه افغانستان گفت که نشست متذکره با راه اندازی یک نشست تخنیکی دیگر در سطح رؤسای عمومی در آینده نزدیک پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: افغانستان ، آمریکا ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.