مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: از مجموع 982روستای استان یزد 922 مورد به شبکه برق سراسری پیوستد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با بیان اینکه 99.75 درصد خانوار های روستایی از نعمت برق برخوردار شدند گفت: از مجموع 982روستای این استان 922 مورد به شبکه برق سراسری پیوستد.
صحتی افزود: امسال با اجرای ۲۳ طرح توسعه و احداث شهری و روستایی افزون بر ۲۶ هزار متر شبکه فشار متوسط و ضعیف، ۳۹ هزار متر شبکه فشار ضعیف با کابل خودنگهدار و ۸۳۹ دستگاه چراغ پربازده به تجهیزات شبکه استان یزد افزوده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متوسط میزان خاموشی کشوردر سال ۹۵، ۸۸۰ دقیقه و در سال ۹۶ این رقم ۹۳۰ دقیقه است و دراستان یزد در سال ۹۵، ۸۸ دقیقه که ۱۰ برابر از متوسط کشوری کمتر است وامسال زیر ۸۰ دقیقه بوده که تلاش می شود این رقم به ۲۱ دقیقه برسد.
این مسئول ادامه داد: ۱۶۰ نیروگاه خورشیدی متصل با ظرفیت های زیر ۱۰۰ کیلو وات معادل ۷۰۰ کیلووات نصب شده است و ۱۱۳ عقد قرارداد به ظرفیت ۱۵ کیلووات و ۵۵۰ مجوز نصب به ظرفیت ۵۱ مگاوات در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: چهار نیروگاه به ظرفیت ۱۳ و ۸ دهم مگاوات در حال عقد قرارداد هستند و انتظار داریم بیش از ۱۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی سمت توزیع، تا پایان سال ۱۳۹۷ به شبکه متصل شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: گفت: به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۷۳ پروژه برق شهری و روستایی شامل برق رسانی به مسکن مهر، توسعه و احداث شبکه شهری و روستایی، تعویض ۶۵۴ دستگاه کنتور ۳ فاز و ۴ کنتور تک فاز و تامین روشنایی شهری و روستایی با صرف 149میلیارد و 679 میلیون ریال بودجه به بهره برداری رسیده است.

مهندس صحتی همچنین اضافه کرد: در حوزه روشنایی، 22 پروژه با استفاده از 25 هزار متر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف با 24میلیارد و 354 میلیون ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با نصب 88 دستگاه پست هوایی به ظرفیت 6هزار و 430 کیلوولت آمپر به تاسیسات موجود افزوده می شود، ادامه داد: این شرکت بر اساس رویکرد وزارت نیرو ، فرهنگ سازی گسترده ای را برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر آغاز کرد و با بهره گیری از فناوری های نوین ، خدمات گسترده ای را به مردم ارائه می دهد.

 صحتی ، بهره برداری از طرح های بهینه سازی شهری و روستایی را از دیگر طرح ذکر کرد و افزود : 28هزار 387 متر شبکه فشار متوسط و 61هزار متر شبکه فشار ضعیف، بهینه سازی شده است.

وی بابیان اینکه امسال بیش از 14هزارکنتور برق به مشترکان خانگی ، صنعتی ، تجاری، کشاورزی واگذارشده است افزود: تعداد مشترکین استان یزد از۶40 هزارمشترک فراتر رفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد همچنین در زمینه وضعیت برق کشاورزی استان نیز تصریح کرد: در این بخش کمترین نرخ استفاده از برق در چاههای کشاورزی را داریم به گونه ای که 2 هزار و 154 چاه یعنی 96.1 درصد چاه برق دار وجود دارد.

وی، با بیان اینکه شرکت توزیع نیروی برق استان یزد بر اساس چشم‎انداز تعریف شده تا سال 1404 باید شرکتی پیشتاز در زمینه رضایتمندی مشترکان در بین شرکت‎های توزیع برق کشور باشد، ادامه داد: این شرکت در این افق به 20 دقیقه عدم استمرار انرژی در سال برای هر مشترک، نبود مراجعه حضوری مشترکان به منظور دریافت خدمات، 2درصد بهبود سالانه رضایت مشترکان و پنج درصد تلفات انرژی دست خواهد یافت.

انتهای پیام/ ی

بهره مندی  همه خانوار های روستایی یزد از نعمت برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.