رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد خبر داد؛

طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۶ آغاز می‌شود

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد گفت: 53 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ویژه تعطیلات نوروزی در استان یزد فعال است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد با دارا بودن 53 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در جاده‌ها و مراکز شهری، 350 پرسنل، 85 خودرو پشتیبانی، یک اتوبوس آمبولانس و پایگاه اورژانس هوایی در ایام عید نوروز در اختیار مردم قرار دارد.

دهقان بابیان اینکه محورهای مهم فعالیت‌های اجرایی برنامه طرح سلامت نوروزی از تاریخ ۲۵ اسفند سال ۹۶ آغاز می‌شود و تا 15 فروردین سال ۹۷ ادامه پیدا می‌کند، افزود: طی این مدت تمام پرسنل در تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی جاده‌ای و شهری آمده باش صددرصدی هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد گفت: در حوزه اورژانس هوایی با توجه به اینکه امسال دومین سالی است که استان یزد دارای اورژانس هوایی است لذا نقاط فرود بالگرد در تمام نقاط استان یزد شناسایی‌شده است و همچنین در راستای بالگرد هوایی اکثریت بیمارستان‌های شهرستان‌ها و شهر یزد آماده‌سازی شده است که اگر در حوادثی نیاز به مداخله اورژانس هوایی باشد، از این امکانات به‌خوبی استفاده شود.

دهقان با اشاره به اقدامات حوزه ستادی و فرماندهی مرکز مدیریت حوادث اورژانس 115، تصریح کرد: در این راستا مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تمامی طول ایام سفر نوروز آمادگی ارائه پاسخگویی و ارائه خدمات خوب به مسافران را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول همچنین با توجه به‌قرار گرفتن در آستانه سال جدید و خانه‌تکانی‌های آخر سال، خاطرنشان کرد: همیشه در قبل از ایام نوروز به شهروندان توصیه می‌شود که با توجه به اتفاقات در این مدت‌زمانی توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند و همچنین به شهروندان توصیه می‌شود که در هنگام نظافت خانه مواظب افراد مسن و خردسال باشند.

وی در ادامه بیان داشت: استفاده و ادغام چند ماده شوینده شیمیایی در هم می‌تواند آسیب‌زا و حادثه‌آفرین باشد لذا شهروندان باید به توصیه‌های درج‌شده بر روی محصولات شیمیایی توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ همچنین به شهروندان مخصوصاً خانم‌های خانه‌دار توصیه می‌شود که مواد شوینده شیمیایی مانند جوهر نمک و سفیدکننده‌ها را باهم مخلوط نکنند؛ چراکه اختلاط این دو ماده باعث مشکلات تنفسی در فرد می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‎‎های پزشکی استان یزد با اشاره به مشکلات متعدد در حوادث ترافیکی، اذعان کرد: در یک ماه آینده هرساله با رشد ترافیک در جاده‌ها روبه‌رو هستیم؛ لذا از شهروندان درخواست می‌شود در این ایام خونسردی خود را حفظ کنند و تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند همچنین در این ایام همکاری بسیار خوبی بین سازمان‌های امدادی و پشتیبانی به‌خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وجود دارد.

این مسئول در پایان با تأکید بر اینکه در راستای چهارشنبه‌ سوری متأسفانه در سال‌های اخیر با حوادث ناگوار متعددی در این شب روبرو بوده‌ایم، ابراز داشت: در این راستا باوجوداینکه هرساله تدابیری خاصی اندیشیده می‌شود و درواقع آموزش‌ها و پیشگیری‌های لازم به شهروندان داده می‌شود؛ اما متأسفانه هرساله شاهد افزایش آمارهای تلفات در این حوزه هستیم؛ لذا به شهروندان توصیه می‌شود با رعایت مسائل ایمنی همواره خاطره خوشی در این روزهای پایانی سال برای خود و خانواده داشته باشند.

انتهای پیام/ی

فعالیت 53 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در جاده‌ها  در ایام نوروز

 

برچسب ها: اورژانس ، امدادونجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار