کلینیک آنلاین؛

پاسخ سوالات خود در زمینه «آرتروز گردن » را اینجا بخوانید

سوالاتی را که کاربران باشگاه خبرنگاران جوان در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده‌اند، متخصصان پاسخ دادند.

پاسخ سوالات خود در زمینه «آرتروز گردن » را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات شما در زمینه آرتروز گردن  را علیرضا یار احمدی متخصص مغز و اعصاب ، فلوشیپ صرع و اختلالات تشنجی، فلوشیپ اختلال خواب و دارای برد فوق تخصصی نروفیزیولوژی بالینی از آمریکا پاسخ دادند.

علائم و تشخیص  آرتروز گردن 

سوال: همسر بنده که سی و پنج سال سن دارد اغلب سردرد دارد و پس از مراجعه به پزشک عنوان شد که دیسک گردن دارد به حدی که دوسال قبل  هر دو زانو را نیز دچار درد کرده است، 2 فرزند هم زایمان کرده از طریق سزارین. قرص دپاکين، نورو تريپتلين، شربت پرومتازين، و ... استفاده کرده است. خواستم ببینم می‌توان عمل جراحی انجام داد یا باید با این درد طاقت فرسا زندگی کند? 

جواب: در بسیاری از مواقع درد  از قسمت مهره‌های پایینی به سمت بالای سر کشیده شود که این حالت، سردرد را با خود به همراه می‌آورد؛ البته  سزارین به هیچ عنوان ارتباطی به آرتروز گردن ندارد و فقط در صورت بیهوشی عمومی طولانی مدتف گردن درد مقطعی را به همراه می‌آورد. البته زانو درد هم با مشکل گردن درد بیمار مورد نظر بی ارتباط است؛ اما به طور کلی بر اساس این شواهد بالینی، بیمار باید از نظر تشخیص قطعی آرتروز یا دیسک گردن با مراجعه به متخصصین مغز و اعصاب مورد بررسی قرار گیرد زیرا اگر مشکل گردن باشد داروهای دپاکین و یا نوروتریپتلین که برای سردردهای میگرنی تجویز می‌شود، برای تسکین دردهای گردن یا درمان آرتروز گردن تاثیر چندانی ندارد.

سوال: سلام‌. علایم‌ آرتروز گردن و درمان‌ آن چیست؟

جواب: در خصوص علائم عارضه آرتروز گردن باید این توضیح را داد که به طور طبیعی میان تمام مفاصل لایه‌های غضروفی برای جلوگیری از ساییدگی استخوان‌ها وجود دارد که  این لایه‌های غضروفی در صورت کهولت سن و یا انجام کارهایی که فشار زیادی را بر مفاصل ایجاد کنند به مرور زمان کمترمی‌شود و استخوان‌ها بر هم ساییده می‌شوند که در نتیجه آن عارضه آرتروز اتفاق می‌افتد.

بدن هر فرد به علت ماهیت ذاتی که دارد به طور طبیعی اقدام به ترمیم مفاصل در خطر آرتروز می‌کند اما در بیشتر مواقع لایه‌های جدید ترمیم شده به صافی استخوان‌های اولیه نیست و این ترمیم فرم استخوان را تقریبا خاردار می‌کند و همین عامل منجر به ایجاد درد به شکل آرتروز می‌شود که در مهره‌های گردنی نیز شیوع زیادی دارد.

بهترین زمان درمان آرتروز در سنین جوانی است و با تغییر الگوهای رفتاری فیزیکی بدن همانند درست نشستن، نرمش‌های گردن، انتخاب رخت خواب مناسب و استاندارد و کاهش وزن می‌توان از بروز این بیماری پیشگیری کرد اما در زمان سالمندی استفاده از مکمل‌ها و داروهای ویژه غضروف ساز بهترین گزینه برای پیشگیری، کنترل و درمان رایج آرتروز گردن به شمار می‌رود.

سوال: سلام. اگر گردنم شب موقع خواب كج شود يا زياد به گوشي يا مانيتور نگاه كنم يا بعد حمام گردنم در معرض سرما قرار بگيرد همان روز گردن درد و سر درد غير قابل تحملی مي‌گيرم؛ آيا اينها نشانه‌های ارتروز است؟

جواب: بسیاری از رفتارهای اشتباه همچون پوزیشن‌های اشتباه حین خوابیدن، استفاده طولانی مدت از مانیتورها آن هم با روش نشستن غیر استاندارد و نظایر آن از مهمترین الگوهای اشتباه رفتاری به حساب می‌آیند که همگی نقش مهمی در بروز آرتروز گردن دارند، بنابراین اگر افراد همه این الگوها را ترک کنند، 80 الی 90 درصد از مشکلات دردهای گردن از بین می‌رود.

مهمترین هشدارهای ابتلا به آرتروز گردن کدامند؟ 

سوال:  بنده حدود 41 سالمه و چند هفته ای هست که دست چپم از روی ساعد و بصوت مقطعی از داخل ماهیچه ها و کتف چپم زیر استخوان درد دارد این درد شبها بیشتر و روزها کمتر می شه یک حالت پرش رگ هم در همین مناطق دارم با توجه به اینکه روزانه حدود 6 ساعت با کامپیوتر کار می‌کنم آیا من دچار ارتروز گردن یا دیسگ مهره‌ای گردنم؟

جواب: توضیحات نشان می‌دهد که شما احتمالا به عارضه آرتروز گردن دچار شده‌اید بنابراین قبل از انجام هر گونه اقدام خاصی باید وضعیت شما توسط متخصصین مغز و اعصاب از نظر آرتروز و دیسک گردنی مورد بررسی قرار گیرد، البته همه این تاکیدات برای این است که واقعا نمی‌توان با چند شرح حال ساده بالینی نسخه‌ای تجویز کرد یا تشخیص قطعی داشت، بنابراین در چنین مواردی مراجعه به متخصصان واقعا الزامی است. 

سوال : اکثر اوقات احساس قولنج در گردن می‌کنم و ناخداگاه با فشار دست و چرخش گردن به چپ و بالا و شکستن قولنج آرام می‌گیرد. آیا کار درستی است و این نشانه چیست و درمان آن چیست؟

جواب:  خیر این کار اشتباه محض است، زیرا قلنج همان جابجایی یکباره آب های میان بافتی است و به مرور شانس ابتلا به آرتروز را بیشتر می‌کند، به جای این کار  نرمش‌های کششی مناسب سر و گردن انجام دهید و پوزیشن های نشستن و ایستادن را اصلاح کنید. 

سوال:  سلام من چند سالی است که بر اثر آسیب دیدگی گردنم دچار فلج شدن ناحیه گردنم شدم به نظر شما باید چکار کنم ؟

جواب:  این توضیحات کافی نیست و واقعا نمی توان نسخه ای همگانی را در این زمینه ها برای همه پیچید باید حتما با مراجعه به متخصصین مغزو اعصاب و ستون فقرات و انجام ام.آر.آی و نوار عصب عضله  وضعیت شما مورد بررسی قرار گیرید. 
 
سوال: سلام. من آرتروز گردن دارم کف دستم با نوک انگشتای دست چپ سر و کرخت می‌شود  الان هم چند ماه پا چپم بی حس می‌شود تا کفش پام می‌کنم نمی‌توانم راه بروم  ولی با دمپایی راحت راه می‌روم پا ی چپم این مشکل را دارد اگر می‌شود راهنمایی کنید؟
 
جواب: درد ادامه دار از کتف تا دست و کرختی انگشتان همگی از جمله نشانه های پیدایش آرتروز هستند اما با توجه به سایر علائم گفته شده شما باید سریعا برای بررسی های بیشتر و انجام ام.آر.آی و نوار عصب عضله  به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه کنید زیرا این توضیحات نشان دهنده عارضه دار شدن آرتروز گردن شماست پس قبل از اینکه کار به جراحی بکشد سریع اقدام کنید. 

مهمترین درمان‌های آرتروز گردن 

سوال: چطور می‌شود  آتروز گردن را درمان کرد؟
 
جواب: اولا همه باید بدانند که جراحی بویژه در جوانان آخرین گزینه برای درمان آرتروز است بنابراین می توان این عارضه را با انجام آب درمانی، ورزش‌های مناسب، کاهش وزن، فیزیو تراپی و در مرحله بعد استفاده از داروهای موثر تجویزی و حتی استفاده از گردن بندهای طبی، کاملا درمان کرد؛ باید توجه داشت که هر یک از این درمان‌ها باید و باید با تشخیص متخصصان مغز و اعصاب تجویز شوند زیرا شدت و نوع عارضه قطعا در هر فرد متفاوت است. 
 
سوال: من 2 ماه است پشت گردنم و كمی پايين تر از ان به شدت درد می‌كند كه حتی يک شیء  نيم كيلويی را نمی‌تونم بلند كنم بالش طبی هم گرفتم خوب نشدم.
 
جواب:  آب درمانی و انجام نرمش‌های ویژه تسکین سر و گردن به شما پیشنهاد می شود اگر این درد ها ادامه دار بود، فیزیو تراپی و دارو درمانی به ترتیب گزینه های بعدی هستند که باید متخصصان مغز و اعصاب  بر اساس صلاحدید به شما تجویز کنند. 
 
سوال: سلام. من با شروع بارداری مبتلا به درد بازوی دست راست شدم طوری که موقع بلند کردن دستم یا چرخوندن به شدت درد می‌گرفت رفتم ام ار ای گفتند 2 تا از مهره های گردنم ساییده شده آیا درد دستم ربطی به آرتروز گردنم دارد؟
 
جواب: بله ارتباط مستقیم داره اما فعلا بهترین گزینه برای شما انجام نرمش های تسکینی و مراقبت جدی از وزن است. حتما باید رخت خواب و تشک استاندارد استفاده کنید و در صورت امکان بیشتر اوقات روز از گردن بند طبی و آب درمانی استفاده کنید زیرا با توجه به شرایط بار داری شما انجام فیزیو تراپی یا تجویز دارو چندان توصیه نمی شود. 

بهترین راه حل های پیشگیری و کنترل آرتروز گردن 

سوال:  سلام من وقتی صبح‌ها از خواب بلند می‌شوم به مدت ١ ساعت گردنم به طرف پايين حركت نمی‌كند و اينكه از سمت راست كمرم درد شروع می‌شود؟
 
جواب:  معمولا این گروه از دردها مربوط به مشکلات خشکی های صبحگاهی عضلات است که شیوع بالایی دارد و بد خوابی، استفاده از رخت خواب غیر استاندارد و پوزیشن های نادرست خوابیدن همچون قفل کردن و پیچیدن پاها در خواب به هم و نظایر آن یا کج افتادن گردن مهمترین علل ایجاد این دردها هستند ، همه این رفتارها اگر اصلاح شود این دردهای آستانه دار به مرور از بین می‌روند. 
 
سوال: مدت سه سال است که دچار آرتروز گردن شده‌ام و دوبار عکس گرفته‌ام و درد گردنم بیشتر شده در عکس هم چیزی مشخص نشده مقداری قرص مصرف کرده‌ام ولی هنوز هیچ فرقی نکرده‌ام لطفا راهنمایی کنید؟
 
جواب: اولا باید با مراجعه به متخصصان مغز و اعصاب و بررسی دوباره از وجود آرتروز گردن مطمئن شوید، در غیر این صورت این دردها به علت الگو های حرکتی و رفتاری اشتباه است که با انجام نرمش و آب درمانی بهبود پیدا می‌کند. 
 
سوال: سلام من هنگامی که رانندگی می‌کنم دستانم خسته می‌شوندیا یک کیف کوله حمل می‌کنم سریع خسته می‌شوم وکتف وگردنم درد می‌گیرد لطفا راهنمایی کنید.

 جواب: به طور کلی مشاغلی هچون جراحی، دندان پزشکی، خبرنگاری، فیلبرداری ، رانندگی و کار با کامپیوتر با ایجاد حالت یک نواخت و طولانی، فشار زیادی را بر روی مهره های گردنی وارد می‌کند که به مرور زمان نشانه های ابتدائی آرتروز در فرد ایجاد می‌شود بهترین کار انجام نرمش های کششی و استراحت سر و گردن هر 40 دقیقه، پوشیدن کفش های مناسب طبی برای جلو گیری از برگشت فشار جاذبه و ارتعاشی از زمین به مهره ها، استفاده از پشتی‌های مناسب رانندگی، تکیه دادن کامل به صندلی هم در رانندگی و هم در اداره، قرار دادن مانیتورها در سطوح بالاتر و متقارن با گردن ، ممانعت جدی از خمیده نشستن و گاهی یک دور ایستادن و نشستن با حرکات کششی برای تغییر پوزیشن. 
 
 سوال: سلام. حدود 6 ماه هست که رگی در گردنم درد می‌کند و تا بین کتفم درد دارم  وشانه راستم هم خیلی درد می‌کند با انجام کار دردش بیشترمی‌شود
 
جواب: موارد ذکر شده را برای  کنترل درد انجام دهید در صورت عدم بهبودی حتما برای انجام بررسی‌های بیشتر به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه کنید.
 
سوال: احساس سنگینی لباس در مهره گردن و احساس ناخوشایند در آن به چه علت می باشد و درمان آن چیست؟
 
جواب:  برخی لباسها حتی اگر خیلی هم گران قیمت باشند با ایجاد سنگینی و فشار بر مهره های گردنی به مرور آستانه های درد را در کتف و گردن و حتی دست ها ایجاد می کنند ، استفاده و انتخاب پوشش سبک تر توصیه می‌شود. 
 
سوال: یک سال پیش ضربه2ای به ناحیه گردنم وارد شد و تا مدتی بعد از آن درد شدیدی رو احساس می‌کردم اما بعد از مدتی خوب شد اما بعد از اون اتفاق هرموقع بخوام که در حالت ایستاده گردنم رو به سمت بالا ببرم و بالا نگاه کنم در ناحیه گردن و بالای کمرم در همون نواحی احساس درد می‌کنم 
 
جواب: باید توسط متخصصان مغز و اعصاب چکاپ شوید و فعلا آب درمانی و فیزیو تراپی توصیه می شود. 
 
سوال: من آرتروز گردن دارم قصد عمل با لیزر رو دارم ولی دکتری رو سراغ ندارم که این کار را به خوبی بلد باشه و این که آیا این نوع جراحی جواب می‌دهد یا نه؟ آیا عوارض بعد عمل داره یا نه؟
 
جواب:  ابتدا به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه کنید شاید واقعا با درمان‌های روتین بهبود یابید، این روش جدید هست اما باید با تشخیص متخصصان و معرفی به مراکز معتبر انجام گیرد،  فراموش نکنید که جراحی آخرین گزینه درمان آرتروز و عموما در سنین سالمندی و یا شدید‌تر شدن عوارض تجویز می‌شود. 
 
سوال: مادرم 73 سال دارد  حدود 3 ماه است گردنش خیلی درد دارد و البته پوکی استخوان هم دارد. حدود 1.5 ماه پیش سرگیجه گرفته بود به متخصص مغز و اعصاب  مراجعه کردیم و نوار مغز گرفتیم و دکتر گفت 3 تا از رگ‌های پشتی مغز گرفته و خون رسانی به مغز کم اتفاق می افتد و بخاطر همین گردن هم درد دارد و 10 عدد آمپول و مقداری قرص نوشته بود، داروها را مصرف نموده ولی باز گردنش خیلی درد دارد اما سرگیجه  وی از بین رفته است.لطفاً راهنمایی بفرمائید.
 
جواب: گاهی درمان‌های غیر جراحی همچون فیزیوتراپی یا آب درمانی باید چندین نوبت تکرار شود، حتما برای بررسی های بیشتر به متخصصان مغز و اعصاب مراجعه کنید. 

انتهای پیام /

 

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرتین
۱۴:۱۰ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
با سلام من ۱۳ سالمه و اوایل ارتروز گردن دارم چند روزه احسای کمی درد در ناحیه راست گردنم دارم میشه بگین چطور میتوانم پیشگیری یا درمانش کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
سلام من ۳۴ سالمه حدود یک ساله آرترز گردن گرفتم سمت چپ گلوم هم خیلی درد میکنه میخواستم ببینم علت گلو دردم همون آرترز هستش
Iran (Islamic Republic of)
دریا خاکپور
۲۳:۰۷ ۱۹ آذر ۱۳۹۹
ای خدا چکارکنم خواهرک 11سالشه40کیلوعه ولی من 24کیلوموندم12سالمم هس
میشه لطف کنیدچکارکنم چاق شم
Iran (Islamic Republic of)
مجیدولتخواه
۱۱:۰۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۹
من از دوران کودکیم از ناحیه گردن پشت کتفم درد دارم کلا درد دارم چه بیکار چه کارانجام بدم شبم وقتی ب رخته خواب میرم درد شروع میشه اصلا ب سمت چپ نمی‌توان بخواب ب کدوم دکتر مراجعه کنم ممنون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رعناچ
۲۲:۵۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام من چندسالی هس ارتروزدارم شب هااصلاخواب ندارم علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۵۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
من ۶۴ ساله هستم و بازنشسته چند ماهی است که از آرتروز گردن رنج می برم بطوری که
الآن مشکل بلع پیذا کرده ام و احساس ورم در ناحیه گردن دارم و احساس خفگی میکنم
لطفا راهنمای بفرمایید چکنم مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام یه ماهه گردنم خشک میشه مثل اینکه بالای شانه هایم را کسی میکشه، تپش قلب دارم .خواب خوب ندارم . قسمت های مختلف بدنم موقع خواب یه دفعه می پره و بدتر از همه سرگیجه دارم و هنگام بلند شدن تعادلم را از دست می دهم
متخصص قلب رفتم قلبم سالم بود ولی متخصص داخلی از رادیولوژی به من گفت آرتروز گردن دارم البته پای چپم بخاطر اعصاب سیاتیک بیشتر درد و بی حسی دارد.چکار کنم.
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۰:۳۹ ۱۶ تير ۱۳۹۹
سلام من دیسک گردن دارم احساس ضربان در بدنم میشم به دیسک گردن ربطی دارد
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۹:۲۲ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام من چند ماهه که تنگی نفس دارم نمیتونم صد متر راه برم هم تست ورزش دادم هم اکو قلب دادم سالم بودم ولی در حین راه رفتن دستها وپاهام بی حس میشن وگردنم وکمرم درد میگیره ونفس تنگی میگیرم حتی سیتی برای ریه هم دادم حالا نمیدونم چه کار کنم بیشتر به خاطر تنگی نفس پبش دکتر گوارش هم رفتم
United Arab Emirates
Sadi
۰۹:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام
مادر من حدود 72 سال سن دارد .ایشون دچار بی حسی دست و پا شده اند .همچنین هنگام راه رفتن کمرشان شل می گردد .به پزشک متخصص مراجعه شده و ایشون آرتروز گردن تشخیص داده اند و جراحی گردن را تجویز کرده اند .اما سوال بنده از پزشک اینست که آیا با عمل خوب می شوند و لطفا عوارض و عواقب بعد از عمل را بیان بفرمایید .با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
رامین نوری
۱۳:۴۷ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
دو هفته هست پشت سرم شدید درد میکند از چیه
Iran (Islamic Republic of)
حامدستوده
۱۹:۵۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۲۶سالمه شش ماهه دچار درد گردن شدنم دکتر گفته در شروع بیماری ارتروزهستی من حدود هشت سال پیش یکی از دوستانم به شونه هام از پشت سر ضربه شدیدی وارد کردک گردنم بد جور به عقب جا ماندک یه مدت گردنم درد میکرد ایااین درد الان میتونه ناشی از اون ضربه باشه
Iran (Islamic Republic of)
S
۰۲:۴۵ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام می خواستم بپرسم که ارتروز گردن برای سن های کم مثل ۲۰ یا ۳۰ سال به پایین هم اتفاق می افتد یا نه❓❓❓
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۰۳:۰۵ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام من 37سالمه وچندسال که اتروزگردن دارم الان دوهفته اس سمت راست گردنم بغل گوشم دردمیکنه نمیدونم رگ به رگ شده یااتروزه؟؟اگه میشه راهنمایی بفرمایید...ممنون
Iran (Islamic Republic of)
لیلا سادات مطهری
۱۶:۳۳ ۲۸ فروردين ۱۳۹۹
سلام من نزدیک به شش ماه است که طرف چپ سرم یعنی از گوش به بالا صدایی مانند صدای طبل میاد رفتم دکتر گفت از گردنت است نمیدونم چه کار کنم صداش همیشگی نیست یعنی وقتی سرم را تکان میدهم قطع می‌شود خیلی اذیت میشم آیا درمانی هست لطفا جواب من بدهید درضمن کم خونی وکم کار تروءید هم دارم
Iran (Islamic Republic of)
سونا ایری
۲۰:۴۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
سلام من اول کلا پایین گردنم یعنی احساس میکردم ستون فقراتم درد میکردن حالا بالاتر یعنی گردنم اینروزا خیلی شدید درد میکند وهمراه آن سرم هم شدید درد دارد لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
سلام من سه هفته دست چپ درد می کند والان افتاده درد تو گردنم و گوشم الان چی کار کنم درد شدید
Iran (Islamic Republic of)
پری
۰۰:۰۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۸
سلام من مادر زادی مشکل کجی گردن داشتم الان ۳۰ سالمه با وجود اینکه ۸سالگی عمل کردم هنوزم از این کجی گردن رنج میبرم اصلا نمیتونم گردنمو بچرخونم یه راه حلی نشونم بدین تورو خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۳:۳۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام .من کناف کار هستم و گردنم حس میکنم خیلی خشک شده و درد داره ایا ارتروز گردن دارم وبه کار کردن ادامه بدم؟
Germany
مريم فخرى
۱۲:۵۵ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
سلام من در ألمان زندگى ميكنم مدت يك سال ميشود سرگيچى برايم پيدا شده در اوايل خيلى كم بود أما حالا خيلى زياد شده ماينات از سرم كردن از گوشهايم كردن أما هيچ پيدا نشده امكان دارد اين از گردنم باشد بعضى أوقات گردنم درد ميكند لطفأ برايم جواب بدهيد خيلى ممنون
Iran (Islamic Republic of)
گلاله
۰۱:۰۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
من دوماه گذشته به علت حساسیت فصلی به دکتر متخصص ریه مراجعه کردم ودکتر گفت بجزحساسیت سینوزیت دارم درکل اصلااب ریزش بینی ندارم وعطسه هم نمیکنم .ولی گاه گاهی دردی درپشت گردنم وپشتم حس میکنم .ایااین ربطی به سینوزیت داره یانه .چون خیلی نگرانم باوجودسرمااینجوری میشم .ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۲۰:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام مادرم ۴۵ سال سن دارد و پنج سال درد از قسمت چپ گردن به کتف ودست تا انتهای انگشتش درد داره علتش چیه باید به چه دکتری مراجعه کنه ممنون میشم راهنمایم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ل
۱۲:۲۷ ۱۴ شهريور ۱۳۹۷
سلام من بخاطردرد دست چپم به دکترمغزواعصاب رفتم دکتر نوارعضله ازم گرفت ومعلوم شدبین مهره های6و7گردنم کمی فاصله افتاده.برام داروی باکلوفن و سلکوکسیب و ویتامین ب1 تجویز کره.الان که هنوز یک ماه نشده من بعضی وقتها احساس خفگی در گردن میکنم دلیلش چیه؟خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۴۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام بنده یه ۷روزی هست دچار درد در ناحیه گردن و دست چپ شدم و درد زیادی دارم mriهم گرفتم پیش دو تا متخصص هم رفتم که یکی پیشنهاد عمل با لیزر دادن و یکی پیشنهاد عمل باز و تخلیه دیسک و گذاشتن قطعه ای در گردن.واقعا میترسم نمیدونم چیکار کنم.نوتر عصب هم گرفتم که دکتر میگه عصب هات تحت فشاره
Iran (Islamic Republic of)
سيد ميثم علي نژاد
۰۲:۱۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۷
سلام من مدتيه سينه سمت چپم بزرگتر ازراست شده و درد داره پشتم هم در سمت چپ احساس درد دارم ورهمينطور كتف چپ و دوتا زانو و سر درد هم در ناحيه جلوي ئر ايا ميتونه ارتروز گردن باشه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۲۳:۱۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
باسلام من الان ۱۴سالم هست و چند وقتیه وقتی سرم را می چرخوانم احساس سر وصدای ریز در گردن می شوم واحساس می کنم در شکل استخوان های گردم تغییر ایجاد شده، آیا این آرتروز است و راه حل درمان دارد؟
آیا این تغییر بخاطر شکستن قولنج گردن است؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام ببخشید من به خاطر دیسک گردن دوماه پیش تزریق کردم گردن بند طبی هم استفاده میکنم ولی هنوز نتیجه نگرفتم آیا عمل لیزر در ایران وجود دارد یا کشور های خارجی دیگه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۵۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام ببخشید من به خاطر دیسک گردن دوماه پیش تزریق کردم گردن بند طبی هم استفاده میکنم ولی هنوز نتیجه نگرفتم آیا عمل لیزر در ایران وجود دارد یا کشور های خارجی دیگه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۵۴ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سلام
آخرین اخبار