رئیس هیئت غواصی و نجات غریق استان کرمانشاه؛

غواصی و نجات غریق کاری فرا ورزشی است

رئیس هیئت غواصی و نجات غریق استان کرمانشاه گفت:نجات غریق فعالیتی فرا ورزشی است که کارش امداد و نجات است و عشق و علاقه می خواهد.

غواصی و نجات غریق کاری فرا ورزشی است سعید نصراللهی رئیس هیئت غواصی و نجات غریق استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار گروه  استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  گفت:70  درصد استخرهای استان کرمانشاه استاندارد نیست و 90 دصد ناجیان ما بیمه نیستند.

وی گفت:این ورزش می خواهد به لیست شغل های سخت اضافه شود و اصفهان و خوزستان ناجیان خودرا شرکتی کرده اند که متاسفانه این کار در کرمانشاه انجام نشده است.

وی افزود:ما با تشکیل ستاد بحران با ستاد های استان می توانیم فعالیت خود را در مکان هایی غیر از استخرها انجام دهیم اما در حال حاضر فعالیت ناجیان ما در استخر ها است.

نصراللهی گفت:متاسفانه آمار دقیقی از عملیات های انجام شده در استخرها نداریم مگر آمارهایی که خدایی نکرده به بیمارستان یا فوت منجر شود از ابتدای بهمن ماه تاکنون دوره آموزشی درجه 2 آقایان و کلاس دانش افزایی آقا وخانم با حضور 40 شرکت کننده را برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد:ابزار اصلی غواصی استان آب و استخر است وبرای اجرای برنامه به استخر نیاز داریم اما متاسفانه هیئت استخری در اختیار ماقرار نمی دهد.

رئیس هیئت غواصی و نجات غریق استان کرمانشاه گفت:از جمله برنامه های مابرای شرایط بازگشایی استخرها بحث بهداشتی آن ها است   همچنین بحث بیمه مسئولیت مدنی است ،استاندارد تعداد حضور ناجی در استخر ها که استخرهایی که این شرایط را داشته باشند از تخفیف بازگشایی برخوردار می شوند.

وی گفت:افزایش تعداد کلاس های آموزشی آمادگی بچه ها برای مسابقات افزایش سطح کیفی کارها وراه اندازی لیگ استان و لیگ کشور از برنامه های دیگر هیئت است.

وی ادامه داد:در هفته آخر فروردین اعزام تیم 16 نفره شامل 8 آقا و8 خانم ورزشکار مربی سرپرست و داور جهت شرکت در مسابقات قهرمان کشوری کیش را خواهیم داشت.

انتهای  پیام/ز

 

ابزار اصلی غواصی استان کرمانشاه  آب و استخر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار