شوکتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ مسکن در ابتدای سال آینده / بازار مسکن کاملا در رکود است

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: امیدوار هستیم در ابتدای سال آینده شاهد کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ مسکن باشیم.

نوسانات ارز تاثیر چندانی بر بازار مسکن ندارد / متقضایان برای خرید مسکن عجله نکنندعباس شوکتی عضو انجمن انبوه سازان مسکن در گفتگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،با بیان اینکه در تغییر قیمت مسکن بیش از ده عامل اصلی اثرگذار است، اظهار کرد: تحولات بازار مسکن مبتنی بر عوامل گوناگونی از جمله ارز، حامل‌های انرژی، طلا، در آمد نفتی دولت ، سیاست کلان کشور در حوزه داخلی و خارجی، تسهیلات بانکی ، قوانین شهرداری و درآمد خانوار‌هاست و برآیند این فاکتور‌ها تعیین کننده قیمت مسکن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه هریک از عوامل مذکور به تنهایی در افزایش قیمت مسکن کار ساز نیستند،افزود: باید این عوامل در کنار یکدیگر قرار گیرند تا در بازار مسکن اثر گذار باشند.

عضو انجمن انبوه سازان تصریح کرد: البته نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که اتمسفر روانی و ذهنیت آحاد جامعه نقشی سازنده در نحوه شکل گیری بازار قیمتی مسکن دارد.

شوکتی با اشاره به اینکه هم اکنون بیشتر سازندگان از بازار تولید داخلی استفاده می‌کنند، افزود: خدمات عمومی مانند آب و برق هیچ ارتباطی با افزایش قیمت مسکن ندارد به طوری که نرخ دستمزد کارگر ساختمانی در ایران نسبت به سایر کشور‌های دنیا ارزان‌تر است.

نقش به سزای سوداگران در حباب بازار مسکن

وی توضیح داد: سوداگران نقش به سزایی در جو روانی و حباب گونه مسکن دارند. از اینرو شکستن حباب به وسیله اطلاع رسانی درست و آگاه سازی جامعه مسیر است.

شوکتی با اشاره به اینکه به طور قطع بازار مسکن تثبیت و تعادل خود را به دست خواهد آورد، افزود: هم اکنون بالغ بر دو میلیون و ۷۸۵ هزار خانه خالی در کشور وجود دارد که رکود در بازار باعث شده است تا خرید فروش این واحد‌ها انجام نشود.

عضو انجمن انبوه سازان تاکید کرد: مشاهدات میدانی طی دو ماه اخیر نشان داده است که بازار مسکن کاملا در رکود است و فروش واحد‌های خالی با مشکل مواجه شده است؛ بنابراین افزایش قیمت با این وضعیت کاملا بعید است.

بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت را ندارد

شوکتی با تاکید براینکه بازار مسکن به هیچ عنوان ظرفیت افزایش قیمت را ندارد افزود: نباید در خرید مسکن عجله کرد و متقاضیان فعلا برای خرید دست نگه دارند.

وی اظهار کرد: زمانی که تقاضایی برای خرید مسکن نباشد درنتیجه مالکان قیمت مسکن را تعدیل می‌کنند بنابراین امیدوار هستیم در ابتدای سال آینده شاهد کاهش ۲۰ درصدی قیمت‌ها باشیم.

این فعال بازار مسکن گفت: دولت با اجرای تمهیدات جدی کمک خواهدکرد که سال آینده شاهد ثابت قیمتی و رونق بازار مسکن باشیم.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
بی
۰۴:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۳۹۷
کی میتونه بخره؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
در حالیکه به گفته مسئولان بیش از 1200 شغل که ارتباط مستقیم به ساخت و ساز مسکن دارد چرا برای خروج از این شرایط فاجعه بار رکود اقتصادی مسئولان هیچ راهکاری برای خروج از این شرایط نمیاندیشند؟ چرا بانکها وام و تسهیلات بانکی را در جهت تحرک و رونق بازار تولید و کسب و کار قرار نمیدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا باید شاهد افزایش قیمت مسکن هر روز باشیم چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
بنظر من یابددولت مناطق را قیمت گذری کند که سوداگران مسکن دیگر نتواند قیمت مسکن را در دست خود داشته باند
مثال قیمت در جنت آباد پایه ۱۷۰۰۰۰۰ حداکثر ۳۰۰۰۰۰۰تومان باشد در غیر صورت جرم و مجاژات سختی برای آنها در نظر بگیرد
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
داریم میبینیم افزایش قیمت و یه سر به بنگاهها بزنید خودتون میفهمید رکوده یا رونق.
هروقت اینطوری حرف میزنن یعنی گرونی...؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
رئیس املاک تعدادمعاملات مسکن بهمن را۲۰۸۶۲وبانک مرکزی۱۸۴۰۰اعلام کردسامانه اطلاعات املاک کشورتعدادمعاملات مسکن رابراساس کدرهگیری درهرمنطقه اعلام میکند(زیرنظروزارت مسکن)اگرمعاملات درمناطق۲۲گانه تهران درسامانه اطلاعات مسکن جمع شوددرتهران دربهمن ماه فقط۸۱۹۸واحدفروش رفته است اگراطلاعات وزارت مسکن درموردتعدادمعاملات مسکن صحیح باشدمسکن واردرکودشده است آیاآمارمعاملات دستکاری شده نیست؟آیا تعدادی بنگاه،درمحلاتیکه معاملات آن زیاداست کدهای رهگیری غیرواقعی صادرنمیکنند؟عین ابهامهای فوق درآمارمعاملات مسکن آذرنیزوجودداشت وبه مسئول سامانه اطلاعات املاک وزارت مسکن ابهامهای فوق منتقل شدوازفردای آنروزیعنی۱۵بهمن انتشارآماردرسامانه متوقف شدومجددادوسه روزی است که اعلام آمارمجدداآغازشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
منظور از 20 درصد ارزان شدن 20درصد گران شدن است
Iran (Islamic Republic of)
مردم بینوا
۱۱:۲۳ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
هر وقت شایعه ارزان شدن انتشار پیدا کرد شما شک نکنید که گرانی در راه است
آخرین اخبار