داداشیان مطرح کرد:

مشاغل سنتی، پاسخگوی نیاز مردم نیست

یک مقام مسئول با بیان اینکه مشاغل سنتی پاسخگوی نیاز جامعه نیست، گفت: همه مسئولان و دانشگاهیان باید تلاش کنند تا کیفیت تولیدات ملی را ارتقا دهند.

توسعه تولید ملی در راستای پیشرفت‌های دانشگاهیفاطمه داداشیان عضو کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت و عضو هیأت علمی دانشگاه امیر کبیر در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ، اظهار کرد: کشور ما، کشوری در حال توسعه است و زمانیکه توسعه پایدار را در سطوح فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی بررسی می‌کنیم، به یک نتیجه واحد می‌رسیم که باید در همه جوانب تولید، به خودکفایی و تکنولوژی روز دنیا دست یابیم.

داداشیان تصریح کرد: دولت باید به شکلی امور اقتصادی را مدیریت کند که فضای مناسبی برای توسعه و رشد تولید کننده داخلی، فراهم شود.

عضو کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: با آغاز طرحهایی مانند "کالای ایرانی بخر" و یا طرح "یلدا تا نوروز"، توانستیم قدمهای بزرگی در جهت فرهنگ سازی مصرف تولیدات ملی برداریم.

وی با اشاره به توسعه شگرف فضای علمی و دانشگاهی کشور در سالهای گذشته، تصریح  کرد: ضروری است که تولیدات کشور هم در راستای توسعه دانشگاهی، به روز و علمی شود.

داداشیان افزود: این موضوع ضروری است که از روشهای نوین در تولیدات داخلی بهره ببریم تا به این واسطه کیفیت  را افزایش دهیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه امیرکبیر تاکید کرد: مشاغل سنتی، دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و در این راستا همه مسئولان، کارشناسان و دانشگاهیان باید تلاش کنند تا کیفیت تولیدات ملی را ارتقا دهند.

وی پیشنهاد داد: پیشکسوتان و مدیران قدیمی باید در اتاقهای فکر به مدیران جدید کمک کنند و فضا را برای ورود جوانان نخبه به سمتهای مدیریتی آماده کنند. همچنین با کمک دولتمردان در آینده می‌توانیم فضای مناسبی در تولید کسب و کار و تولید ملی فراهم آوریم.

داداشیان گفت: امیدواریم در آینده شرایطی فراهم شود تا  ضمن افتخار از خرید کالای ایرانی بتوانیم از خروج نخبگان کشور جلوگیری کنیم.

عضو کمیسیون بانوان خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در پایان یادآور شد: در صورتیکه مدیریت علمی به خوبی اعمال شود به طور حتم با کنترل بهتر منابع می‌توانیم به دستاوردهای شگرفی در حوزه علمی و صنعتی کشور دست بیابیم.

انتهای پیام/

ضرورت کمک دهی مدیریت علمی کشور در احیای تولید ملی

 

 



 

برچسب ها: تولیدملی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار