امضای طومار اعتراضی در انگلیس برای لغو سفر محمد بن سلمان به این کشور

مردم انگلیس با امضای طوماری خواستار لغو سفر ولیعهد عربستان سعودی به این کشور شدند.

امضای طومار اعتراضی انگلیسی ها برای لغو سفر محمد بن سلمان به این کشوربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از 11 هزار نفر از مردم انگلیس با امضای طوماری از ترزا می، نخست وزیر این کشور خواستند، به دلیل نقض حقوق بشر در عربستان سعودی مانع سفر محمد بن سلمان، ولیعهد این کشور به انگلیس شوند.

در این طومار آمده است: ما از نخست‌وزیر می‌خواهیم از دعوت ولیعهد عربستان برای سفر به انگلیس صرف‌نظر کند. رژیم عربستان سعودی یکی از بدترین سوابق نقض حقوق بشر را در جهان دارد. نمونه آن شکنجه و بازداشت‌های خودسرانه در این کشور است. فقط در سال 2017، بیش از 100 اعدام در این کشور ثبت شده است.

در صورتی که تعداد امضاهای این طومار به 100 هزار برسد، پارلمان انگلیس در خصوص لغو سفر ولیعهد عربستان به این کشور تصمیم گیری خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که سخنگوی ترزا می روز سه شنبه اعلام کرد، محمد بن سلمان تاریخ 7 مارس به انگلیس سفر می کند تا در خصوص  مسائلی همچون اصلاحات اجتماعی و تروریسم با ترزا می گفتگو کند.

اوایل ماه فوریه، فعالان حقوق بشر در انگلیس از سازماندهی تظاهرات گسترده در صورت سفر ولیعهد عربستان به این کشور خبر دادند. آنها همچنین بارها از دولت انگلیس به دلیل تامین سلاح عربستان برای جنگ در یمن، انتقاد کرده اند.

عربستان سعودی در سال 2015 با ایجاد یک ائتلاف بین المللی  به بهانه مبارزه با تروریسم، جنگ نابرابری را علیه مردم یمن آغاز کرده است. حمله های نظامی عربستان به شهرهای یمن تاکنون موجب کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور کوچک مسلمان شده است. این در حالی است که همزمان با آغاز جنگ در یمن، حجم صادرات سلاح از انگلیس به عربستان با رشد 500 درصدی به بالاترین سطح خود  طی چند سال اخیر رسیده است. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد بیش از دو سوم شهروندان انگلیسی مخالف فروش سلاح به عربستان هستند.

انتهای پیام/

مردم انگلیس به سفر محمد بن سلمان به کشورشان انتقاد کردند

 

برچسب ها: عربستان ، انگلیس ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار