ریاست دانشکده هوا فضای دانشگاه امیرکبیر اعلام کرد:

پتانسیل بالای کشور در تولید نرم‌افزارهای هوافضا

تابع جماعت گفت: کشور پتانسیل قوی‌ای در تولید نرم‌افزارهای بخش هوا فضا دارد.

پتانسیل بالای کشور در تولید نرم‌افزارهای هوافضابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صادق تابع جماعت ریاست دانشکده هوا فضا دانشگاه امیرکبیر در مراسم نخستین دوره رویداد ملی ایده‌پردازی "ایرآپ" در خصوص این رویداد ملی اظهار کرد: این رویدادی 8 ماه پیش توسط انجمن دانشگاه امیرکبیر شروع شد و امروز به اختتامیه رسید.

وی با اشاره به اینکه برای ایده‌پردازی نیاز به پشت کار است گفت: گروهی که این کار را انجام دادند مراحل مختلفی شامل طرح، ایده، کار و اطلاع‌رسانی را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون فرآیند داوری این ایده‌ها هم انجام شده است.

وی با بیان اینکه این روند ادامه خواهد داشت و تبدیل به فعالیت مناسب و گسترده‌ای می‌شود گفت: دانشگاه امیرکبیر در زمینه ایجاد مراکز رشد فعالیت مهمی را شروع کرده و در حوزه فناوری خدمت می‌کنند.

ریاست دانشگاه با بیان اینکه در بخش هوا فضا پتانسیل قوی‌ای داریم گفت: بخش هوا فضا به دو بخش تقسیم می‌شود؛ یک بخش محصولات و ایده‌هایی است که مستقیم با هوا فضا در ارتباط است که موارد مختلفی مانند تولید برنامه در آن مشاهده می‌شود و بخش دیگر غیرمستقیم است که می‌توانیم به وسیله دانش از آن استفاده کنیم.

تابع جماعت با بیان اینکه هوا فضا صنعت بزرگی است که در بخش تولید برنامه کاربرد بالایی دارد اظهار داشت: بیشترین دانش، تغییرات و تحولات در بخش هوا فضا است و قابلیت گسترش و پیشرفت را دارد.

رسیدن به محصولات معنادار ماموریت جدید دانشگاه 

در ادامه مراسم حسین حسینی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه برای برخی این ابهام وجود دارد که در دانشگاه نسل جدید جایگاه پژوهشی به چه سرانجامی خواهد رسید اظهار کرد: اساسا ماموریت دانشگاه فقط پرداختن به ثروت از راه علم نیست و ماموریت جدید دانشگاه در کنار حوزه آموزش رسیدن به محصولات معنادار و کاربردی است.

حسینی با اشاره به اینکه بسیاری پژوهش‌ها، پژوهش بنیادی است عنوان کرد: بیشتر پژوهش‌های بنیادی مورد نیاز است و برای رفع نیاز صنعت، پژوهش کاربردی هم وجود دارد که منجر به محصولات دانش بنیان می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر در دانشگاه درست برنامه‌ریزی کنیم می‌توانیم نیاز جامعه را برطرف کنیم اظهار داشت: در زمینه کاربرد پژوهش در جامعه اتفاقاتی در بودجه امسال دانشگاه افتاده که دانشگاه را امیدوارتر می‌کند.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اینکه در حوزه هوا فضا دانشجویان این امکان را دارند که بتوانند رشد و پیشرفت خوبی داشته باشند، یادآور شد: در کشور ما برنامه فضا محور خیلی کم مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که می‌توان با همین برنامه کارها را سرعت بخشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار