رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: طرح مانور نوروزی در بروجرد آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال ۹۷ ادامه می‎یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی شاهرودی،رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد گفت: اگر چه مانور نوروزی عمدتا از نیمه اسفند تا پایان فروردین ماه اجرا می‎شود، اما این طرح در بروجرد حتی پیش از این بازه زمانی آغاز شده و در حال اجرا است.

وی افزود: در طرح مانور نوروزی علاوه بر اجرای مستمر گشت‎های واحد بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت با دیگر ادارات متولی، پل ارتباطی ۱۲۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‎ها و شکایات مردمی است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد با اشاره به اینکه در مانور نوروزی بازرسی‎ها عمدتأ شامل کالا‌های پر مصرف ایام نوروز مانند آجیل، شیرینی، خشکبار و پوشاک است، افزود: گران‎فروشی، عدم درج قیمت و کم فروشی بیشترین تخلفاتی است که در آستانه نوروز و خرید‌های نوروزی دیده می‎شود.

شاهرودی ادامه داد: تقلب و فروش جنس غیر مرغوب و قاچاق کالا از دیگر تخلفاتی است که مشاهده می‎شود.

وی تاکید کرد: پس از آنکه از طریق شکایات مردمی یا بازرسی بازرسان تخلف واحد‌های صنفی محرز و صحت آن تائید و احراز شد، با تشکیل پرونده و ثبت میزان تخلف صورت گرفته، پرونده به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع و جریمه‎ها متناسب با تخلف صورت گرفته اعمال می‎شود.

این مسوول تصریح کرد: در آستانه نوروز و خرید‌های شب عید گشت‎های مشترکی از سوی بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت با اتاق اصناف، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی، اداره استاندارد و در صورت نیاز شبکه دامپزشکی برگزار می‎شود.

شاهرودی اظهار کرد: در طول روز همچنین ده‎ها تماس شهروندان با ستاد خبری ۱۲۴ برقرار شده و پس از دریافت شکایات مردمی، بازرسان اداره صنعت موارد شکایات را پیگیری می‎کنند.

وی در ادامه از برپایی نمایشگاه بهاره در بروجرد خبر و ادامه داد: این نمایشگاه از ۱۶ تا ۲۵ اسفند در سایت تروکا برپا و اقلام پر مصرف مورد نیاز خانوار‌ها در غرفه‎های آن عرضه ‎شده و به فروش می‎رسد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد عنوان کرد: پیش‎بینی می‎شود که در نمایشگاه امسال علاوه بر غرفه‎داران بروجردی، غرفه‎دارانی از استان‎های همجوار نیز حضور داشته و اقدام به فروش و عرضه محصولات خود کنند.

انتهای پیام/د

برپایی نمایشگاه بهاره در سایت تروکا

برچسب ها: صنعت ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.