ششمین مراسم اهدای جایزه ملی شهید رهنمون و هشتمین کنگره علمی طب رزم در اردوگاه شهید باکری خرمشهر امروز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ سردارسرلشکر صفوی دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا در مراسم اهدای جایزه ملی شهید رهنمون گفت:حماسه فعالان بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس غیرقابل توصیف وبسیار ارزشمند است .

وی افزود:در دوران دفاع مقدس  بیش از ۳میلیون رزمنده بسیجی،نظامی وانتظامی حضور داشتند که از این تعداد۶۰۰هزار نفر مجروح ثبت شده و۳۰۰هزار نفر مجروح ثبت نشده داشتیم و فعالان عرصه درمان در آن  دوران وظیفه خطیر رسیدگی به این مجروحان را به عهده داشتند.

سرلشکر صفوی  بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس ۱۰۰هزارنفر کادر درمانی درامر درمان رزمندگان شرکت داشتند که از این تعداد ۳۰۰۰نفر شهید شدند گفت:در دوران دفاع مقدس بیش از ۱۰۰ هزار جراحی حیات بخش در بیمارستان های صحرایی داشتیم که اگربه موقع انجام نمی شد رزمندگان مجروح شهید می شدند که این امر در جهان بی سابقه است.

وی افزود:زمان رسیدن رزمندگان مجروح در دوران جنگ تحمیلی به مراکز درمانی پشت جبهه یک ساعت بود درحالی که در بسیاری از جنگ های معروف جهان این امر به دو ونیم ساعت بوده که در جهان بی نظیر است.

دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا گفت:در عملیات کربلای پنج ۴۰تا ۵۰هزار زخمی دادیم که بسیاری از آنها به سرعت درمان شده و به جبهه بازمی گشتند واین  عظمت کارنیروهای فعال در کادر درمان پزشکی رزمندگان بود.

دراین مراسم ازخانواده های ۲۶شهیددوران دفاع مقدس درعرصه درمان وپزشکی ازجمله ۸پزشک شهید،7 فرمانده بهداری شهید ،۶پرستار وبهیار شهید وپنج دانشجوی شهید با اعطای هدایایی تجلیل شد.

گفتنی است در ادامه این مراسم بعد از ظهر امروز رزمایش امدادونجات پزشکی در بیمارستان صحرایی امام حسین در شهرستان خرمشهر برگزار می شود

انتهای پیام/د

  اهدای جایزه ملی شهید رهنمون

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.