مدیر کل امور زنان استانداری اردبیل گفت: آمار زنان زندانی با محکومیت مالی در این استان طی سال های اخیر با رشد نگران کننده همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،فریبا محمدلو، مدیر کل امور زنان استانداری اردبیل امروز صبح در دومین همایش بانوان خیر مرکز استان اردبیل تصریح کرد: با وجود اینکه دو درصد زندانیان استان را زنان با محکومان مالی تشکیل می دهند اما این نرخ در سال های اخیر افزایش یافته و به این رقم رسیده است.

وی افزود: مادران و زنان بسیاری به دلیل بدبیاری اقتصادی و بدهی مالی زندانی شده و از آغوش خانواده جدا می شوند.

مدیر کل امور زنان استانداری اردبیل تاکید کرد: آنچه تکان دهنده است نگه داری این زنان با زنان زندانی با محکومیت کیفری است که اثرات سو متعددی دارد.

محمدلو یادآور شد: سال گذشته اعتباری برای جداسازی بند زنان زندانی با محکومیت مالی تامین شد اما کافی نبود و لازم است در سال آینده رقم مطلوبی اختصاص یابد.

وی افزود: زنان زندانی با محکومیت مالی افراد غیر مجرم و  آبرومندی هستند که انتظار می رود خیرین برای آزادسازی آن ها همت کنند.

مدیر کل امور زنان استانداری اردبیل به نقش تربیتی زن در خانواده اشاره کرد و بیان داشت: زندانی شدن زنان اثرات سو متعددی دارد و باید اقداماتی برای آزادسازی زنان زندانی با محکومیت مالی تامین شود.

انتهای پیام/ع

نقش تربیتی زن در خانواده

 

 

برچسب ها: زندان ، محکوم مالی ، زنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.