مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت:

نیاز 200تنی همدان به تخم مرغ در اسفند ماه

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان از نیاز 200 تن تخم مرغ در استان  همدان  در ماه های پایانی سال خبر داد.

نیاز 200تنی همدان به تخم مرغ در اسفند ماهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نجفیان مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  مصرف تخم مرغ در استان همدان 20  تن  در ماه است افزود:  از این مقدار 16 تن تولید داخل استان است و  4 هزار تن مابقی از سایر استان ها وارد می شود.

وی  با بیان اینکه طی یک هفته گذشته بیش از 2 هزار تن تخم مرغ دراستان تولید شده است، گفت: برنامه های گسترده  برای افزایش تولید تخم مرغ در استان وجود دارد که با وجود زمان بر بودن پروسه تولید تخم مرغ بین 5 تا 6 ماه زمان می برد.

نجفیان با بیان اینکه 42 واحد مرغ تخم گذار دراستان وجود دارد، بیان کرد: از این تعداد 26 واحد فعال هستند که بیش از 16 هزار تخم مرغ در ماه تولید می کنند.

وی با اشاره نیاز بازار شب عید به تخم مرغ خاطر نشان کرد: با توجه به اوج مصرف تخم مرغ درماه ها منتهی به سال ونیاز قنادان به این کالا در ابتدای ماه جاری بیش از 6 هزار شانه تخم مرغ وارد استان همدان شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان افزود: استان در این بازه زمانی اوج مصرف تنها ظرفیت تامین 30 تا 50 درصد نیاز استان را دارد.

نجفیان به توزیع تخم مرغ در سطح شهر جهت کنترل بازار اشاره کرد و گفت: سازمان جهاد کشاوزی هر شانه تخم مرغ را به قیمت 12هزار 600تومان بین مصرف کننده توزیع می کند.

وی با بیان اینکه در نمایشگاه بین المللی نیز واحد های از ساعت 3 تا 9 شب تا 5 روز توزیع تخم مرغ  شب عید را انجام می دهند، گفت: درصدد هستیم تا با واردات تخم مرغ از سایر استان ها نیاز همدان را برای شب عید تامین کنیم.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدن با بیان اینکه نیاز استان همدان 5 تن تخم مرغ در هفته است بیان کرد: مکاتبات و درخواست های متعددی برای تامین این مقدار با معاون وزیر و شرکت پشتیبانی امور دام تهران انجام شده است.

نجفیان در پایان گفت: تخم مرغ به نرخ دولتی و قیمت 12 هزار 600 توزیع می شود.

انتهای پیام/ د.ا

همدان در اسفند 200تن تخم مرغ نیاز دارد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
تخم مرغ چرا اینقدر گرون شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟