امام جمعه ارومیه؛

لزوم فرهنگ سازی برای مراسم چهارشنبه آخرسال

امام جمعه ارومیه بر لزوم رعایت عفاف و حجاب و فرهنگ سازی در زمینه چهارشنبه آخر سال تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی  با اشاره به لزوم فرهنگ سازی چهارشنبه آخر سال در دستگاههای مختلف فرهنگی گفت: مطمئنا فرهنگ سازی در این زمینه می تواند در کاهش چشمگیر حوادث این روز موثر واقع شود که یکی از مهمترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و مناظر طبیعی استان بر لزوم ساماندهی مراکز گردشگری استان در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: توجه بر مراکز گردشگری و مدیریت اصولی با هزینه کم می تواند درآمد زایی بسزایی را در استان در این حوزه شاهد باشیم.

وی با بیان اهمیت رعایت حجاب اسلامی خصوصا در دستگاههای حاکمیتی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب در جامعه دینی یکی از ضرورت ها و مصادیق مهمی است که باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مورد توجه جدی قرار گیرد.

فرمانده انتظامی استان و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در این جلسه با اشاره به اقوامات نوروز سال 96 گفت: برپایی چادرهای نوروزی احکام در خیابان ها و میادین اقدام مهمی بود که نوروز سال 96 فقط در استان آغ اجرا شد و در نوروز 97 نیز سعی برآن خوهد شد تا در تمام شهرستان های استان این طرح اجرا شود.

سردار اصلانی همچنین به لزوم ارائه آموزش های تخصصی به طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر جهت اجرای بهتر این طرح در استان اشاره کرد.

حبیبی دادستان ارومیه نیز در ابن جلسه با اشاره به این که حوزه امنیت و حجاب و عفاف دو بستر مهم امر به معروف و نهی از منکر می باشد گفت: مصداق امر به  معروف و نهی از منکر در حوزه امنیت نوروزی در موضوع مراسمات چهارشنبه آخر سال نمود پیدا می کند که باید اصناف در زمینه عدم فروش مواد محترقه غیر مجاز و دستگاههای ذی ربط نیز در رابطه با فرهنگ سازی خانواده ها و جوانان اقدامات لازم را انجام دهند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان نیز در این جلسخ با اشاره به این که فرهنگ سازی مراسمات چهارشنبه آخر سال باید در همه دستگاههای اجرایی مورد توجه قرار گیرد گفت: کاهش عرضه مواد محترقه مجاز و قطع عرضه مواد محترقه غیر مجاز ، فرهنگ سازی آموزش و پرورش در مدارس استان ، اجرای طرح انضباط میدانی توسط ناجا و آگاه سازی مخاطبان و نشان دادن تصاویری از سال های گذشته در رابطه با مخاطرات مراسمات چهارشنبه آخر سال می تواند در این زمینه موثر واقع شود.

مجرد افزود: موضوعات نشاط آور و امید آفرین نیز در برنامه های نوروزی صدا و سیمای مرکز استان مد نظر قرار خواهد گرفت که از جمله آنها توسعه دید و بازدید های خانوادگی و سفر های نوروزی را می توان نام برد.

انتهای پیام/ح

 

تشکیل جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی

برچسب ها: امام جمعه ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.