پخش فیلم سینمایی شیار 143 ازشبکه تابان یزد

سیمای شبکه تابان در شب وفات ام البنین(س) فیلم سینمایی شیار143را از شبکه تابان پخش می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛فیلم سینمایی شیار 143 در شب وفات ام البنین (س) پنجشنبه دهم اسفند از شبکه تابان پخش می شود.

فیلم سینمایی شیار۱۴۳ به کارگردانی و نویسندگی نرگس آبیار و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی است که در سال 92 ساخته شد و توانست توجه بسیاری از تماشاگران و منتقدان را به خود جلب کند.

 نام فیلم برگرفته از شیار 143 یکی از محدوده‌هایی است که در منطقه جنگی برای مینیابی و یافتن اجساد شهدا در جنگ مورد تفحص قرار می گیرد.

الفت مادری است که در جوانی همسر خود را از دست می دهد و خود با کمک مادرش فرزندانش را بزرگ می کند. او زنی کدبانوست که به همه کارهای یک منزل روستایی نزدیک مس سرچشمه می پردازد.

کشاورزی، دامداری، قالیبافی، پخت و پز کارهای روزانه الفت است. او به پسر کوچکش یونس بسیار علاقه دارد. وقتی یونس بزرگ می شود در رشته مهندسی معدن دانشگاه پذیرفته می شود اما این مسأله با شروع دفاع مقدس همراه است.

یونس را از کودکی با دختر فامیلشان نامزد کرده اند. اما او برای آن که سودای رفتن به جبهه را در سر می پروراند از ازدواج سرباز می زند و می گوید برای این کار زود است.

او سرانجام علی رغم میل مادر خود به جبهه می رود الفت به انتظار خبری از فرزند خود می نشیند افراد مختلف از جبهه می آیند اما از یونس هیچ خبری نیست.

در این مدت الفت قالی را می بافد اما هر چه می بافد پایان نمی یابد تا اینکه پس از 15 سال یونس به خواب یکی از سربازان محل تفحص شهدا می آید که شیار 143 را جستجو کند.

لحظه دیدار مادر با تابوت فرزند خود فرارسید اما آنچه الفت با آن روبرو شد کفن پوشی به اندازه یک نوزاد است که او آن را به یاد دوران کودکی یونس به آغوش می کشد. پس از این است که الفت توانست بافت قالی را به پایان برساند.

مریلا زارعی، مهران احمدی، گلاره عباسی، جواد عزتی، حسام بیگدلو، یدالله شادمانی و زهرا مرادی از دیگر نقش آفرینان این فیلم سینمایی هستند.

 فیلم سینمایی  شیار143 درساعت 23:30پنجشنبه10اسفند به مدت94 دقیقه و بازپخش آن ساعت8 صبح جمعه11 اسفند به سمع و نظر مخاطبان رسانه استانی شبکه تابان می رسد.
انتهای پیام/ ی

فیلم سینمایی شیار 143 ازشبکه تابان یزد پخش می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار