چرا افرادی که خروپف می‌کنند زودتر پیر می‌شوند؟

خروپف افزون بر ایجاد یک صدای ناراحت کننده و بی خوابی، آسیب شدیدی به زیبایی و سلامت پوست و مو می‌رساند و زنگ پیری و از کار افتادگی بدن را زود به صدا می‌درآورد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خروپف شبانه، سبب آسیب و تخریب DNA سلول‌های بدن و در نهایت سبب پیری زودرس و بروز خطر ابتلا به بیماری‌های مرگباری همچون سرطان می‌شود.

پژوهشگران چینی در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند افرادی که دچار مشکل آپنه خواب هستند تلومر‌های کوتاه تری دارند؛ تلومر (کلاهک‌های کوچک در انتهای کروموزوم‌های خطی- مولکول‌های DNA) است که نقش بسزایی در تعیین جنسیت و بسیاری از ویژگی‌های روانی افراد دارد.

افراد مبتلا به این مشکل دچار آسیب دیدگی در DNA، رشد سریع سلولی و خطر سرطان می‌شوند، پژوهش‌های پیشین نیز نشان داده است تلومر‌های کوتاه سبب سرعت بخشی به فرآیند پیرشدن افراد و مهیا شدن شرایط ابتلا به انواع سرطان‌ها می‌شوند.


نتیجه این پژوهش، حاصل تحقیق دانشمندان بیمارستانی در غرب استان سینچوان کشور چین بر روی ۲۶۴۰ فرد مبتلا به این مشکل بوده که در مجله خواب (The sleep) به چاپ رسیده است.

روش‌های متعددی برای درمان مشکل آپنه تنفسی خواب وجود دارد، برخی تمرین‌های حلق، گلو و زبان، خودداری از مصرف سیگار و خوراکی‌های چرب و سنگین، کاهش وزن، مراجعه به متخصص برای بررسی وضعیت راه‌های تنفسی، گذاشتن سر برروی بالش بلند و حتی استفاده از برخی دستگاه‌های فیزیکی می‌تواند سبب رفع مشکل شود.

آپنه خواب افزون بر احتمال بروز سرطان و پیری سلول‌های بدن سبب افزایش فشار و چربی خون، چین و چروک صورت، چاقی، ریزش موی سر، آسم و آلرژی، بیدارشدن‌های ناگهانی از خواب و درنتیجه کاهش سطح هوشیاری و تمرکز در روز، ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، اختلاف با اعضای خانواده به دلیل برهم خوردن آسایش آن‌ها در زمان خواب، احساس خواب آلودگی در کل روز و افزایش اشتها هم می‌شود.

منبع:dailymail

انتهای پیام/

خروپف DNA سلولی را نابود می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
موروثیه ما همگی خرو پف می کنیم متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
واقعآ از خورپف خودم خسته شدم اگه راه کاری دارید اعلام کنید ممنون میشم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
سید علی اکبر حسنی
۲۳:۴۴ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
لطفا راههای حل مشکل خروپف را بیان کنید
و اگر درمان قطعی دارد اعلام فرمایید
Iran (Islamic Republic of)
reza
۲۳:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
تو رو خدا دیگه خروپف رو حرام نکنید ...
آخرین اخبار