اشرف غنی:

ما در میدان جنگ و سیاست برنده هستیم/ اجماع سرتاسری درباره صلح شکل گرفته است

رئیس جمهور اسلامی افغانستان گفت: ما در میدان جنگ و سیاست برنده هستیم؛ در حالی‌که صلح آرزوی ماست، جنگ واقعیت فعلی ما است.

ما در میدان جنگ و سیاست برنده هستیم/ اجماع سرتاسری درباره صلح شکل گرفته استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور اسلامی افغانستان در مراسم تجلیل از روز نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی گفت: ما در میدان جنگ و سیاست برنده هستیم؛ در حالی‌که صلح آرزوی ماست، جنگ واقعیت فعلی ما است.

رئیس‌جمهور افغانستان پس از معاینۀ قطعه تشریفات نظامی به پای منار شهدای نیروهای دفاعی کشور رفت و به یادبود از شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی اکلیل گل گذاشت.

اشرف غنی ضمن تبریک گفتن روز ملی نیروهای ملی، امنیتی و دفاعی این کشور خطاب به آن‌ها گفت: ”شما از متن جامعه برخاسته‌اید و متعلق به مردم هستید، امروز ملت افغانستان به شما افتخار می‌کند و من به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح از شهامت، دلیری، قربانی و تعهد شما به بیرق مقدس افغانستان و این خاک ستایش می‌نمایم.»

وی از همه اقشار مردم به ویژه علمای دینی که اخیرا در اجماع واحد از نیروهای امنیتی و دفاعی خود حمایت همه‌جانبه نموده‌اند، قدردانی نمود.

رئیس‌جمهور افغانستان از تلاش‌های نیروهای امنیتی و دفاعی برای تامین امنیت کنفرانس پروسۀ کابل و مهمانان اشتراک‌کننده در کنفرانس مذکور تشکر کرد.

وی خطاب به نیروهای مسلح افغانستان گفت: شما غیرممکن را ممکن ساختید، زیرا مردم در زمان پروسۀ انتقال نسبت به تداوم نظام بی‌باور بودند و این را شما به باور و اطمینان مبدل نمودید.

اشرف غنی خاطرنشان‌ساخت که هر قدم شما برای تامین امنیت، ثبات و صلح نمایندگی از موقف برحق و ملی شما می‌کند و از جانب دولت و مردم افغانستان مورد حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه قرار دارد و تعهد ما توجه به نیروهای امنیتی و دفاعی و بازماندگانشان است.

رئیس جمهور افغانستان در مورد صلح گفت که ما پیشنهادات واضح صلح را در کنفرانس پروسۀ کابل با جرات تمام و با اعتماد کامل به نیروهای امنیتی و دفاعی خود مطرح ساختیم و آن را از موقف قدرت ارائه نمودیم.

وی صلح را نیاز مبرم افغانستان دانسته و تاکید ورزید که اکنون اجماع سرتاسری در این زمینه شکل گرفته‌است و در پلان صلح که روز گذشته در کنفرانس کابل ارائه شد خیر است و ما با جرات کامل آن را تطبیق خواهیم کرد.

محمد اشرف غنی اظهار داشت که حقوق زنان در بحث صلح به هیچ عنوان قابل معامله نیست و از حقوق مدنی همه زنان افغانستان به‌گونۀ همه‌جانبه دفاع می‌گردد و مردم ما خواهان صلح پایدار و آینده مرفه می‌باشند.

رئیس‌جمهور افغانستان گفت که ما در میدان جنگ و سیاست برنده هستیم؛ در حالی‌که صلح آرزوی ماست، جنگ واقعیت فعلی ما است، تعلل و غفلت در میدان جنگ قابل تحمل نمی‌باشد و باید آمادگی لازم را در دفاع مشروع و مبازره با دشمنان داشته باشیم.

سرقوماندان اعلی قوای مسلح افغانستان با اشاره به دستاوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که هماهنگی به میان آمده میان ارگان‌های امنیتی و دفاعی و مدیریت سالم توسط رهبری این سکتور قابل ستایش است و نیز از همکاری سکتور عدلی و قضایی در حمایت از قوای مسلح تشکر کرد.

رئیس‌ جمهور افغانستان تصریح داشت که مصونیت خاک ما در هماهنگی شما است و از قوت شما به قوت می‌رسد. وی بر تداوم اصلاحات سرتاسری در ارگان‌های امنیتی ودفاعی تاکید ورزید و گفت که حکومت می‌خواهد قوای مسلح عاری از مشکل را به میراث بگذارد.

وی همچنین نیز از تطبیق برنامه چهار سالۀ امنیتی به نیکی یاد کرد و افزود که از برکت این پلان، حاکمیت قانون و استعمال مشروع قوه همه‌جانبه انجام می‌پذیرد. رئیس‌جمهور گفت که دستاورد مهم دیگر قوای مسلح ما تامین امنیت برگزاری انتخابات شورای ملی، شورای ولسوالی‌ها و ریاست جمهوری خواهد بود.

اشرف غنی بیان نمود که تعهد ما نسبت به قوای مسلح کشور دو جانبه است و به قاطعیت از آنها حمایت و دفاع می‌کنیم و تاریخ از محبت، قربانی و تعهد همه‌جانبه آنها در برابر مردم و افغانستان به نیکی یاد خواهد کرد. وی افزود: نسل آینده، قهرمانی نسل حاضر را به خط زرین درج خواهد نمود.

در این مراسم، داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی، وزرای دفاع ملی و امور داخله، رئیس عمومی امنیت ملی و لوی درستیز قوای مسلح به‌گونۀ جداگانه صحبت کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار