جغتایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

توسعه خدمات توانبخشی در اقصی‌نقاط کشور

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی از گسترش تدریجی خدمات توان‌بخشی و اجرای برنامه‌های عملیاتی در اقصی نقاط کشور خبر داد.

توسعه خدمات توانبخشی در اقصی‌نقاط کشورمحمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت در حوزه توانبخشی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: به دلیل افزایش سن هموطنان‌ و آمار رو به رشد سالمندی، آمار تصادفات و معلولیت‌های ناشی از آن، بیماری‌های گوناگون و پیداش انواع معلولیت‌ها و کم‌توانی‌ها و مواردی از این قبیل، خدمات توانبخشی در کشور نیازمند بروز و ظهور بیشتری است و به این دلیل با همکاری مشترک وزارت بهداشت، دانشگاه‌های علوم پزشکی، سازمان هلال‌احمر، سازمان بهزیستی و انجمن‌های مردم نهاد به دنبال توسعه خدمات توانبخشی در اقصی‌نقاط کشور هستیم.

وی افزود: با توجه به اینکه توانبخشی سطح سوم سلامت است و با خدمات توانبخشی و بازتوانی بسیاری از افراد می‌توانند به جامعه و جایگاه‌ها کاری و اجتماعی خود برگردند می‌توانیم بگوییم خدمات توانبخشی و حمایت از آن گام مهمی در ارتقای اقتصاد سلامت است که امیدواریم شاهد دستاوردهای مطلوبی در این حوزه باشیم.

سازمان‌های مردم نهاد به کمک توسعه خدمات توانبخشی بیایند

جغتایی در ادامه از خدمات مرکز ایثار دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: چندی پیش شاهد توسعه خدمات توانبخشی به جانبازان و ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی سمنان بودیم که امیدواریم تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی که در حیطه خدمات توانبخشی فعالیت دارند بتوانند توسعه خدمات توانبخشی را برای اقشار گوناگون جامعه فراهم کنند که در این میان باید سازمان‌های مردم نهاد هم به این عرصه بپیوندند تا شاهد پوشش حداکثری هموطنان‌ برای این خدمات توانبخشی باشیم.

وی عنوان کرد: در کشور  مسئولیت توانبخشی به وزارتخانه رفاه و تأمین اجتماعی و از سویی هم توانبخشی پزشکی به وزارت بهداشت بر می‌گردد که در این عرصه سازمان بهزیستی هم به نوعی متولی خدمات توانبخشی است.

تدوین برنامه‌های عملیاتی توانبخشی 

جغتایی اظهار کرد: برنامه عملیاتی توانبخشی از سالهای گذشته تهیه و تدوین و قرار شده است با هماهنگی‌های بین وزارتخانه بهداشت و شورای عالی سلامت و پررنگ شدن نقش سازمان‌های مردم نهاد امیدواریم بتوانیم پاسخگوی نیاز بیشتری از مطالبات هموطنان باشیم.

وی اظهار کرد: توانبخشی باید در نظام ارائه خدمات سلامت جایگاه بهتری را پیدا کند  همچنین تصمیم داریم، تا توانبخشی را در نظام ارائه خدمات بهداشت و درمانی لحاظ کنیم تا بیشتر شاهد نقش پررنگ خدمات توانبخشی در نظام سلامت باشیم.

مشاور وزیر بهداشت در حوزه توانبخشی کشور یادآورشد: آمار بیماری‌های ناشی از سکته‌های قلبی و مغزی، معلولیت‌ها و انواع ناتوانی‌ها نشان می‌دهد، باید توانبخشی در کشور و در نظام سلامت پررنگ‌تر باشد و جامعه از تسهیلات توانبخشی با تعرفه‌های بیمه بهره‌مند شوند که خوشبختانه با حمایت متولیان سلامت در وزارت بهداشت، شاهد توسعه خدمات توانبخشی در اقصی‌نقاط کشور هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار