تروریست‌های الشباب سومالی ۵ افسر پلیس را در کنیا کشتند

یک مقام ارشد کنیایی از کشته شدن پنج افسر پلیس به دست گروه تروریستی الشباب سومالی خبر داد.

تروریست های الشباب سومالی 5 افسر پلیس را در کنیا کشتندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ «اریک اورونی»، معاون کمیساریای شهر لافی از توابع استان ماندرا، در شمال شرقی کنیا اعلام کرد بامداد جمعه گروه تروریستی الشباب سومالی با حمله به منطقه ای واقع در شمال شرقی کنیا، پنج افسر پلیس را کشتند. 

به گفته این مقام، پیش از این نیز گروه تروریستی الشباب، نظامیان و غیر نظامیان این منطقه را هدف حمله های خود قرار داده بودند.

وی گفت: در این حمله چهار افسر پلیس و یک سرباز وظیفه کشته شدند. همچنین  سه افسر دیگر به شدت زخمی و وضع آنها بحرانی اعلام شده است.

این مقام کنیایی اظهار داشت: مهاجمان یک دکل مخابراتی تلفن همراه را هم منهدم کردند تا ارتباط را مختل کنند.

اورونی ادامه داد: گروه تروریستی الشباب مسئول این حمله است؛ زیرا ما نزدیک مرز کنیا با سومالی و نزدیک به محل استقرار این گروه تروریستی قرار داریم. 

گروه تروریستی الشباب شاخه ای از شبکه القاعده است که در سال 2012 بخش هایی از مرکز و جنوب سومالی را تحت کنترل خود درآورد و در حال حاضر، به حمله های تروریستی در مناطق مجاور سومالی از جمله کنیا روی آورده است.

کنیا یکی از اعضای نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا موسوم به (AMISOM) است که از سومالی در برابر تروریست های الشباب دفاع می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار