موانع فراروی کتابخانه‌های استان بوشهر برطرف شود

امام جمعه موقت بوشهر گفت: حل مشکلات و موانع فراروی کتابخانه‌های استان بوشهر در اولویت اصلی مسئولان اجرایی قرار گیرد.

موانع فراروی کتابخانه‌های استان بوشهر برطرف شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوشهر با اشاره به ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی با تاکید بر نقش مهم کتاب‌خانه‌های عمومی در رشد و بالندگی جامعه اظهار داشت: کتابخانه از مهمترین رکن گسترش فرهنگ کتابخوانی به شمار می‌رود چرا که این مهم در رشد و بالندگی عرصه فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم است.

وی از اجرای طرح کتابخانه‌گردی خبرداد و بیان کرد: در راستای طرح کتابخانه‌گردی فرصت خوبی فراهم شده تا مسئولان و مردم بیش از پیش با حضور در کتابخانه‌ها برای رفع مکلات آن و همچنین بالا بردن سرانه مطالعه تلاش کنند.

هاشمی با تاکید بر حل مشکلات کتابخانه‌های عمومی گفت: حل مشکلات و موانع فراروی کتابخانه‌های استان بوشهر در اولویت اصلی مسئولان اجرایی باشد.

امام جمعه موقت بوشهر با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا باید عملکرد خود را در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد ارزیابی قرار دهند تا نتیجه کار‌های آن‌ها مشخص شود.

هاشمی با اشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شد مردم خود میزان عملکرد مسئولان را رصد و از مدیران موفق را تقدیر می‌کنند.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی با وجود کمبود اعتبار و منابع انسانی برخی از مدیران میتوانستند عملکرد شایسته‌تری از خود بر جایی گذارند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با تاکید بر نقش مهم اقتصاد مقاومتی در حل مشکلات جامعه تصریح کرد: مقوله اقتصادی مقاومتی تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های درونی کشور است از این رو تحقق آن همواره باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار داشته باشد.

امام جمعه موقت بوشهربا گرامیداشت روز وفات ام البنین (س) تاکید کرد: این روز به‌عنوان روز تکریم از مادران و همسران شهدا نامگذاری شده که در این راستا تکریم مادران و همسران شهدای کشور باید بطور جدی از سوی نهاد‌های ذی‌ربط محقق شود.

هاشمی به ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری پرداخت و بیان کرد: از مردم نیکوکار استان انتظار است در جشن‌های احسان و نیکوکاری برای کمک به مستمندان حضوری پررنگ داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اظهار داشت: درختان علاوه بر پاکی هوا به پایداری خاک در برابر عوارضی همچون حل ریزگرد‌ها و آلودگی‌های هوا کمک میکنند از رو باید فرهنگ درختکاری در جامعه ترویج پیدا کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر ۱۶ اسفند روز قرآنی استانی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بوشهر استانی پیشرو در مسائل قرآنی است که از این فرصت باید برای تربیت فرزندانی قرآنی تلاش مجدانه صورت گیرد.

انتهای پیام/م

حل مشکلات کتابخانه‌های استان در اولویت‌ قرار گیرد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.