مکرون به زندان حومه پاریس رفت

اوضاع بحرانی زندان‌های فرانسه، رئیس جمهور این کشور را مجبور کرد که شبانه با تدابیر امنیتی بالا از زندان قدیمی "فرن" در حومه پاریس بازدید کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ اوضاع بحرانی زندان‌های فرانسه، رئیس جمهور این کشور را مجبور کرد از زندان قدیمی "فرن" در حومه پاریس بازدید کند.

بازدید مکرون که با تدابیر امنیتی بالایی صورت گرفت در حالی رخ می‌دهد که اخیرا کمیسر حقوق بشر شورای اروپا نسبت به وضعیت نابسامان و بحرانی زندان‌ها در فرانسه به این کشور هشدار داده است.

آمار بالای خودکشی‌ها در میان زندانیان، عدم رعایت حقوق زندانیان و حقوق بشر، رشد فزاینده زندانی و کمبود امکانات در زندان‌های فرانسه باعث شده است این کشور از کمیسر حقوق بشر شورای اروپایی کارت قرمز دریافت کند. در داخل زندان‌ها نیز اخیرا شاهد سلسله اعتصابات زندانیان به دلیل کاهش رسیدگی به آنان و قراردادن امکانات اولیه بر اساس کنوانسیون رسیدگی به زندانیان در زندان‌های فرانسه بودیم.

از سوی دیگر، پلیس و زندانبانان فرانسوی نیز به دلیل کمبود امکانات و پایین بودن دستمزد‌ها و در معرض خطر حملات زندانیان تروریست و خطرناک دست از کار کشیدند که این موضوع سیستم قضایی فرانسه را برای مدتی دچار اختلال کرد.

به هر حال امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در حالی از یکی از زندان‌های قدیمی این کشور بازدید کرد که از جهات مختلف فرانسه حقوق زندانیان را پایمال کرده و یکی از مصادیق حقوق بشر را رعایت نکرده است. فرانسه در میان کشور‌های اروپایی شاگرد اول رعایت نکردن حقوق زندانیان در این قاره محسوب می‌شود و به طور تقریبی روزانه ۳ زندانی در زندان‌های فرانسه دست به خودکشی می‌زنند.

انتهای پیام/

مجبور شدن مکرون برای بازدید شبانه از زندانی در خارج از پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار