بررسی مشکلات روستا‌های دیر با حضور نماینده مجلس

به منظور پیگیری مسائل و مشکلات روستا‌های شهرستان دیر، نماینده مجلس و فرماندار در نشستی با اهالی روستا‌های تنگ خوش، وحدت آباد، آبکش و شهر بردخون مشکلات مردم را مورد بررسی قراردادند.

بررسی مشکلات روستا‌های دیر با حضور نماینده مجلسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گازرسانی به روستاها، محوطه سازی مدرسه تنگ خوش، طرح هادی روستایی، جلوگیری از صیدترال، اسکله خورخان، کمبودنیروی انسانی ادارات، جاده خورخان، احیای گمرک بردخون، پارک ساحلی، محیط زیست، سالن ورزشی بانوان، فقدان درآمد پایدار شهرداری، اختصاص اعتبار لازم برای آسفالت مسیر بردخون کهنه از مشکلات و خواسته‌های مردمی بود که در این نشست مطرح شد.
نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر‌های روستایی را ازجمله برنامه‌های خود با هدف بررسی مسائل و مشکلات روستا‌ها عنوان کرد و افزود: تاکنون سفر‌های زیادی به روستا‌های شهرستان دیر انجام گرفته و نتایج خوبی هم بدست آمده و مشکلات عمده روستا برطرف شده است.
سکینه الماسی، مشارکت مردم روستا‌ها در اجرای طرح‌های عمرانی مهم و موثر خواند و گفت: برای اجرای هرچه زودتر طرح‌ها لازم است مردم در همه زمینه‌ها بویژه در ارتباط با بحث بهسازی روستا همکاری‌های لازم را داشته باشند.
وی یکی از مشکلات اساسی مردم بویژه جوانان این روستا‌ها را اشتغال دانست و اضافه کرد: مشکل اشتغال جوانان با برنامه ریزی و پذیرش نیرو‌های جویای کار بومی در شرکت‌ها و فاز‌های پارس جنوبی قابل حل است.
الماسی ادامه داد: با وجود کاهش آبزیان دریایی، صید ترال (کف روب) توسط برخی از شناور‌های صیادی یکی از مشکلات و گلایه‌های بحق صیادان منطقه بردخون است که آن را به اطلاع مسئولان خواهم رساند.
نماینده مردم شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: تسریع در روند اجرای اسکله خورخان و احیای گمرک بندر و مشکل محیط زیست از دیگر مشکلات و خواسته‌های مردم بود که باید پیگیری شود.
وی گفت: درصورت تامین زمین برای سالن سرپوشیده ورزشی بانوان ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار برای آن ابلاغ خواهد شد.
فرماندار دیر در گفت: وگو با ایرنا گفت: اقدامات مثبت و ارزنده دولت تدبیر و امید در زمینه عمران و خدمات روستایی چشمگیر است.
حمزه اعتماد افزود: همه تلاش خود را بکار بسته ایم تا آبادانی در روستا‌ها محقق شود و روستاییان با خیال راحت به تلاش خود بپردازند و برای نیاز‌های اولیه خود به شهر مهاجرت نکنند.
وی گفت: سند دارکردن منازل مسکونی روستای وحدت آباد پیگیری شده و این کار با همکاری مردم صورت می‌گیرد.
فرمانداردیر بیان کرد: گازرسانی به روستا‌های جاشک، تنگ خوش، لوحک و سورو تا هفته دولت سال آینده انجام خواهد شد.
وی گفت: در سال جاری ۹۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات نفت و شهرستان برای طرح هادی روستایی اختصاص یافته است.
شهرستان دیر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.

انتهای پیام/م

پیگیری مسائل و مشکلات روستا‌های شهرستان دیر

برچسب ها: گاز ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.