قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

محصولات کشاورزی اصفهان تامین کننده نیاز چهار استان است

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:اصفهان تامین کننده محصولات چهار استان است و نمی توانیم به استان های همجوار بی تفاوت شویم و همین مسئله شاید ما را با کمبود محصول مواجه کرده است.

مهرداد مرادمند در گفت و گو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اظهار داشت: بهم ریختگی قیمتی در بازار برنج، تخم مرغ، مرغ و غیره به خاطر تعیین نرخ ها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام است در حالیکه برای ساماندهی بازار باید تعیین قیمت دست متولیان هر محصول باشد.

وی بیان داشت: در همین زمینه شاهدیم که مثلا مواد اولیه تولید یک محصول افزایش چند برابری پیدا می کند بعد درصدد کاهش قیمت محصول نهایی هستند و همین مسئله سبب بهم ریختگی و آشفتگی در بازار می شود.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: هرچند جهاد کشاورزی تنظیم کننده بازار است و سعی دارد با واردات و حمایت از تولید کننده بتواند انسجام و نظم در بازار ایجاد کند اما همچنان نابسامانی در برخی بازارها وجود دارد.

وی همچنین آنفلوانزای مرغی را دلیل کمبود تخم مرغ و افزایش چند برابری قیمت آن عنوان کرد و بیان داشت: اگر قیمت مرغ امروز بیش از هفت هزار تومان اما قیمت نهاده ها هم به همین صورت است یا اگر با افزایش قیمت گوشت مواجهیم به دلیل کمبود در بازار است و باید با واردات بازار گوشت را تنظیم کرد.

مرادمند با بیان اینکه اصفهان تامین کننده محصولات چهار استان است و نمی توانیم به استان های همجوار بی تفاوت شویم و همین مسئله شاید ما را با کمبود محصول مواجه کرده است، ادامه داد: در راستای کیفی سازی محصولات طرح «جی ای پی» (به معنای تولیدات خوب محصولات کشاورزی) را اجرایی کردیم تا کود شیمیایی و سموم این محصولات زیاد نباشد و در حال حاضر این طرح روی محصول سیب زمینی و پیاز پیاده شده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: طرح استفاده بهینه از پساب دومین اقدام در جهت کیفی سازی محصولات است که در طرح آمایش سرزمین مصوب شده است و از پساب مطابق با استانداردهای مصرفی برای آبیاری استفاده می شود.

 

انتهای پیام/م

 

شاهد پارادوکس در حوزه قیمت مواد اولیه و نرخ نهایی محصول هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.