استاندار اردبیل؛

شهرک خصوصی جدید با محوریت روغن‌کشی در اردبیل ایجاد می شود

استاندار اردبیل از راه اندازی شهرک خصوصی جدید با محوریت روغن‌کشی در اردبیل خبر داد.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، از راه اندازی شهرک خصوصی جدید با محوریت روغن‌کشی در اردبیل خبر داد و افزود: یک سرمایه‌گذار خارجی با افزایش تولیدات خود تا یک میلیون تن اقدام به ایجاد شهرک خصوصی جدید کرده که تعداد شهرک‌های خصوصی استان به پنج شهرک افزایش می یابد.

وی افزود: همه دستگاه‌های دولتی در استان وظیفه تکریم سرمایه گذار را دارند و در کوتاه‌ترین زمان به درخواست‌ها و مطالبات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران و صنعتگران جواب داده و زمینه سرمایه‌گذاری راحت و سهل در استان فراهم می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد:چندی پیش مجوز شیرآلات درگرمی کمتر از ۲۱ روز صادر شد و اخیرا هم در کمتر از 10 روز مجوز واحد تولیدی توسط دستگاه های متولی صادر شده است که جا دارد از مدیران این دستگاه ها تقدیر شود.

بهنام جو با بیان اینکه واگذاری زمین از سوی شهرک‌های صنعتی با قیمت پایین تر از متوسط واگذار می شود گفت: در شهرک های صنعتی قیمت مناسب و نصف قیمت قبلی زمین با تقسیط بلندمدت به سرمایه‌گذاران واگذار و این امر موجب تشویق سرمایه گذاران در استان شده است.

وی در مورد پرداخت تسهیلات با نرخ سود مناسب اظهار کرد: استقبال و حمایت دولت از سرمایه گذاران غیر قابل کتمان است و نرخ سود 18 درصد به کمتر از 10 درصد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری کاهش یافته است و نوعی بسته های مشوق سرمایه گذاری در استان است.

بهنام جو ادامه داد: عده‌ای با واردات بی‌رویه به تولید داخلی ضربه می زنند البته ما با دادن تذکر در حوزه واردات بی‌رویه لاستیک و پیشنهاد به مسئولان بازار را تلطیف کردیم و در حوزه واردات توپ و سایر وسایل ورزشی این کار به نفع تولیدکنندگان داخلی پیگیری می شود.

وی ضرورت راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات تولید شده در استان را یادآور شد و افزود: باید با راه اندازی نمایشگاه دایمی محصولات داخلی تبلیغ شوند چنانچه سرمایه‌گذاری حاضر به راه‌اندازی نمایشگاه به صورت خصوصی و با هدف نمایش محصولات تولیدی استان باشد زمین و سایر زیرساخت‌ها را به شکل مطلوب واگذار می کنیم.

خوشه های صنعتی راندمان تولید را افزایش می دهد

استاندار اردبیل گفت: طرح خوشه های صنعتی برای بازار عرضه و تقاضا مفید بوده باعث افزایش راندمان تولید می شود.

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه راهبری خوشه های صنعتی استان در شرکت شهرک های صنعتی اظهار داشت: باید واحدهای تولیدی بازارهای خرید را شناسایی کرده و کالای خود را برند سازی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی باید احصا شود گفت: دستگاه های متولی بایستی بعد از احصای موانع با برنامه ریزی لازم پیگیر رفع موانع باشند.

رییس شورای برنامه ریزی استان اردبیل با اشاره به اینکه انتقال تکنولوژی به استان کیفیت تولیدات را سبب می شود گفت: برای تسلط به بازارهای داخلی و خارجی باید تولیدات خود را برندسازی کنیم که البته در زمینه های متعدد تا حدودی شکل و روند کار مطلوب است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.