مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رونق صنعت نشر نیازمند ثبات بازار و رونق اقتصادی کشور است

شرفشاهی گفت:در نواسانات ارزی اخیر دست دلالان برای سودجویی باز گذاشته شده و صنعت نشر نیازمندثبات بازار و رونق اقتصادی کشور است.

رونق صنعت نشر نیازمند ثبات بازار و رونق اقتصادی کشور استکامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص وضعیت نشر در سال 96 گفت: سال 96 هم ادامه روند ناگوار برای نشر و ناشران بود. در میانه این سال به دلیل تخصیص ندادن ارز از سوی دولت و گشایش اعتبار برای واردات کاغذ شاهد افزایش بیش از دو برابری قیمت کاغذ و ملزومات چاپ بودیم. با کمال تاسف در نواسانات ارزی اخیر باز هم دست دلالان برای سودجویی بیشتر در این زمینه باز گذاشته شده است.

وی افزود: بدیهی است رونق صنعت نشر نیازمند ثبات بازار و رونق اقتصادی کشور است. در شرایطی که متاسفانه هر روز شاهد جولان رانت خواران و دلالان در عرصه نشر هستیم. تنها انتظاری که داریم، این است در مسیر حمایت از بخش فرهنگ کشور  همچنین علاقه مندان به کتاب حرکت شود. قیمت پشت جلد کتاب در مقایسه با سال های پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز رقم بسیار هولناک و تاسف انگیزی را نشان می دهد، که از بی‌کفایتی مسئولان در این زمینه حکایت دارد و به نظر می رسد چندان نیز نباید به رفع این مشکلات در مدت زمان کوتاه دلخوش بود.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر با بیان اینکه صدمات و یک سلسله مسائل دیگر که بر بروکراسی قوانین دست و پاگیر در عرصه های گوناگون برمی‌گردد، گریبانگیر صنعت نشر و ناشر شده است، بیان کرد: این امر بدون تردید ضایعه بزرگی برای علم و فرهنگ این سرزمین است. همچنین این مشکلات موجب رویگردانی مخاطبان و اقشار گوناگون مردم از خرید کتاب شده است. از سوی دیگر شاهد ظهور و رشد مافیای کتاب و قاچاق کتاب به صورت غیرقانونی هستیم که علیرغم هشدارهای ناشران هنوز هم بدون کسب مجوز و به صورت غیرقانونی اقدام به چاپ و فروش کتاب های ناشران مختلف در بازار سیاه کتاب می کنند.

 

انتهای پیام/

 

عملکرد بازار نشر و چاپ در سال 96

برچسب ها: بازار نشر ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.