ترکان در نشست معرفی فرصت های سرمایه گذاری طرح مسکن امید مطرح کرد؛

تهران «خواب شهر» نیست/ دنبال محله سازی هستیم

نماینده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نمی خواهیم خوابشهر بسازیم، گفت: اگر به دنبال محله سازی هستیم باید به معیشت محله نیز توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبر ترکان نماینده رئیس جمهور در نشست معرفی ابعاد و فرصت های سرمایه گذاری طرح مسکن امید از تفاوت رویکردهای نوسازی بافت فرسوده با گذشته خبر داد و گفت: در گذشته تنها به نوسازی خانه فرسوده توجه می شد ولی درحال حاضر رویکرد نوسازی بافت فرسوده محله سازی است.

وی افزود: تفاوت محله سازی با خانه سازی توجه کردن به ایجاد معابر، مراکز خدماتی و نیازهای محله است.

ترکان با تاکید بر اینکه نمی خواهیم خواب شهر بسازیم، گفت: اگر به دنبال محله سازی هستیم باید به معیشت محله نیز توجه داشته باشیم.

نماینده رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تهران محلی برای تمام ابعاد زندگی و معیشت است، گفت: در گذشته رویکرد شهرداری به گونه ای بود که در ابتدا رضایت ساکنان محله را جمع آوری می کرد که پروسه ای طولانی بود اما در حال حاضر رویکردهای ما با عنوان قطعه اول به نحوی است که در جوار خانه های فرسوده در زمین هایی که متعلق به شهرداری است با کمک توسعه گران ساخت و ساز می شود و سپس ساکنان محله با درصدی خانه های نوساز را خریداری می کنند.

ترکان با بیان اینکه ۵۰ درصد از این زمین سهم سرمایه گذار است، گفت: سرمایه گذار هر تصمیمی که برای سهم خود دارد می تواند اجرایی کند و کاربری تمام این زمین ها مسکونی نیست.

وی با اشاره به اینکه مخاطب شهرداری در این امر سرمایه گذار است، گفت: مخاطب شهرداری در این امر پیمانکار نیست.

ترکان با بیان اینکه هر قطعه ای برای یک منظور در نظر گرفته می شود، گفت: تضمینی برای بازگشت سرمایه وجود ندارد.

نماینده رئیس جمهور با تاکید بر توجه به مسائل اجتماعی گفت: باید با مشکلات مردم محله آشنا باشیم و با استفاده از روابط اجتماعی به توسعه یافتگی برسیم.

وی از اعتماد مردم به عنوان سرمایه اجتماعی نام برد و گفت: تعهد دولت تخصیص بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی به سازمان برنامه و بودجه است.

ترکان با اشاره به اینکه در بحث مسکن مهر دولت پس از مدتی عنوان کارفرما را به خود گرفت، گفت: امیدواریم در این دوره اینگونه نباشد.

نماینده رئیس جمهور گفت: رسیدگی به پرونده ها در کمیسیون ماده ۵ باید به سرعت اتفاق افتد تا از هرگونه تخلفات جلوگیری شود.

ترکان طی فراخوانی گفت: در حال تنظیم پیش نویسی هستیم که به هیات وزیران تقدیم کنیم، از شما سرمایه گذاران و نماینده‌های شهرداری درخواست دارم تا پیشنهاداتی به ما بدهید تا به عنوان مصوبه از هیات وزیران بگیریم.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون نفر در حاشیه شهر زندگی می‌کنند، گفت: یک میلیون و ۵۰۰ نفر دانش آموز در محلات بافت فرسوده داریم که باید کمبودها را برطرف کنیم و سرویس دهی کامل به این دانش آموزان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار