اضافه شدن ۲ رشته جدید به ورزش اسب سواری خوزستان

 رئیس هیئت سوار کاری خوزستان از اضافه شدن ۲ رشته جدید درساژ و پرش با اسب در سال آینده به ورزش اسب سواری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  فتاح کنعانی، رئیس هیئت سوار کاری خوزستان گفت: در سال ۹۷ نیز رشته پرش جز رشته های ورزش اسب سواری در خوزستان محسوب می شود؛ این رشته به آموزش تخصصی نیاز ندارد و در همین زمان می توان تمرینات این رشته را با اسب هایی که داریم به پیش ببریم؛ اما برای توسعه این رشته به اسب های پرشی نیازمند هستیم که نگهداری این نوع اسب ها در هوای گرم خوزستان دارای مشکلات فراوانی است.

وی افزود: درساژ نوعی از حرکات منظم و ارتباط بین اسب و سوار کار است که در همین راستا یک مربی اسپانیایی برای آموزش ورزشکاران استان به کشور دعوت و کلاس های آموزشی این رشته در حال برگزاری است. دومین دوره این کلاس در ۲۵ بهمن ماه برای اسب های عرب شروع می شود.

کنعانی عنوان داشت: سعی می کنیم پس از راه اندازی رشته پرش با اسب، تا پایان سال ۹۷ یک مسابقه با سطح ابتدایی نیز در این خصوص برگزار کنیم. 

رئیس هیئت سوارکاری خوزستان با اشاره به آموزش سوارکاری کودکان گفت: کلاس های آموزش اسب سواری ویژه کودکان نیز با استفاده از اسب های کوتاه به زودی انجام می شود. مربی های این رشته یک دوره تخصصی را گذرانده اند و پس از برگشت از دوره، کلاس های آموزش کودکان را نیز از سر می گیریم.

انتهایی پیام/م

۲ رشته جدید به ورزش اسب سواری خوزستان اضافه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.