بهرام قاسمی عنوان کرد؛

ظریف و جان کری در حاشیه نشست امنیتی مونیخ دیدار کردند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت:چنین دیدار‌هایی بخشی از سیاست‌ها برای استفاده بهینه از فرصت جهت تبین سیاست‌های ایران است.

ظریف و جان کری در مونیخ در چهارچوب تامین منافع ملی دیدار کردندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تائید دیدار محمدجواد ظریف و جان کری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: وزیر امور خارجه همیشه در حاشیه این گونه اجلاس‌های بین المللی در چهار چوب دیپلماسی فعال و همه جانبه و در جهت تامین منافع و مصالح جمهوری اسلامی با شخصیت‌ها و نخبگان حاضر در این اجلاس‌ها از تمامی نقاط جهان از جمله نخبگان غیر دولتی آمریکایی ملاقات می‌کند.

وی افزود: چنین دیدار‌هایی بخشی از سیاست‌ها و رایزنی برای استفاده بهینه از فرصت جهت تبین سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و در جهت تامل هر چه گسترده‌تر با جهانیان و در مسیر حداکثری تامین منافع ملی است.

قاسمی ادامه داد: ظریف در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ هم علاوه بر دیدار‌های پر شمار با سایر مقامات دولتی و غیر دولتی دیگر کشور‌ها هم چنین با جان کری و ارنست مونیز وزیران خارجه و انرژی دولت سابق آمریکا که رویکرد منتقدانه‌ای در قبال سیاست‌های دولت ترامپ دارند دیدار کرد.

‎سخنگوی وزارت خارجه افزود: در جریان این دیدار‌ها در حاشیه اجلاس مونیخ طرف ایرانی علاوه بر مذاکرات و گفت و گو‌های رسمی با مقامات دولتی با نخبگان و شخصیت‌های سیاسی سابق تبادل نظر‌های قابل توجهی به عمل آورد.

وی خاطر نشان کرد: ‎واقعیت آن است که در جهان امروز بهره برداری از تمامی امکانات و فضا‌های موجود و استفاده از هنر دیپلماسی عمومی برای بیان مواضع منطقی و خردمندانه ایران کاری است سترگ و قابل توجه و موثر، البته این شخصیت‌های آمریکایی امروز افرادی غیردولتی و از افراد با نفوذ و موثر در افکار عمومی آمریکا و حتی از منتقدان جدی سیاست‌های اقای ترامپ محسوب می‌شوند.

گفتنی است «محمدجواد ظریف» روز یکشنبه (۲۹ بهمن ۱۳۹۶) برای حضور و سخنرانی در پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد. وی کمتر از یک روز در مونیخ اقامت داشت و در حاشیه این اجلاس با برخی از همتایان خود و مقامات و شخصیت‌های سیاسی از سایر کشور‌ها که در اجلاس حضور داشتند دیدار و در خصوص مهمترین مسائل و چالش‌های بین المللی و راه حل‌های سیاسی و دیپلماتیک آن رایزنی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
من دکتر ظریف را دوست دارم خیلی فرد باتجربه وخوبیه
آخرین اخبار