برای نخستین بار در ایران؛

نمایش اثری از رامبرانت در نمایشگاه موزه لوور در تهران

یک اثر از رامبرانت نقاش مشهور هلندی قرن هفدهم، به زودی برای نخستین بار در کشور به نمایش درمی‌آید.

به گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری نمایشگاه «لوور در تهران»؛ یک اثر از رامبرانت نقاش مشهور هلندی قرن هفدهم به زودی برای نخستین بار در کشور به نمایش درمی‌آید.

طبق گفته فریدون بیگلری معاون امور فرهنگی موزه ملی ایران، این اثر که یکی از طراحی‌های این هنرمند مشهور در مجموعه رامبرانت موزه لوور است، همراه با منتخبی از آثار موزه مذکور در نمایشگاه «موزه لوور در تهران» روز دوشنبه ۱۴ اسفند ماه به نمایش در می‌آید.

بهرام کلهرنیا، عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و استاد دانشگاه در خصوص اهمیت این اثر گفت: ساسکیا همسر رامبرانت در طول حیات کوتاهش سوژه شماری از نقاشی‌ها و طراحی‌های این هنرمند بود. یکی از این آثار که طرحی با مداد قرمز از مجموعه موزه لوور است، نخستین اثر از این هنرمند است که در ایران به نمایش درمی‌آید.

وی افزود: تمام انتظاراتی که از یک قطعه استادانه دارید، همگی در این کار یک جا جمع شده اند. طرح در اوج آسودگی و به روانی ترسیم شده است. خطوط سیال و پیچان، کنترل و تاکید‌های دست طراح که به خطوط ارزش‌های گوناگون بخشیده، حس شگرفی از نوسان‌های عاطفی را در خود انباشته است. طرح لحظه‌ای شگرف درباره‌ی صلح و عشق است که در ضربه‌های نرم و پیچان مداد سرخ طراح-شاعر هلندی ثبت شده است.

لازم به ذکر است؛ طبق اعلام روابط عمومی موزه ملی ایران نمایشگاه موزه لوور در تهران روز دوشنبه ۱۴ اسفندماه با حضور مقامات سیاسی و چهره‌های فرهنگی و هنری کشور در موزه ملی ایران گشوده می‌شود و تا ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ادامه خواهد داشت.

آثار نمایشگاه شامل بیش از ۵۰ پیکره، نقش برجسته، ظرف، تابلو نقاشی، چاپ سنگی و ... است که از کشور‌های فرانسه، ایتالیا، اتریش، آلمان، هلند، مصر، ترکیه، سوریه، عراق، ایران و هند هستند.


انتهای پیام/

اثر هنرمند مشهور هلندی در موزه ملی ایران نمایش داده می شود

 

برچسب ها: موزه ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.