روحیه جهادی لازمه تحقق برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم است

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت:پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت همگانی است.

به گزارش خبرنگار حاضر درمحل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مرتضی حدادزاده رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: روحیه جهادی و مشارکت همگانی لازمه تحقق برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی است.

حدادزاده عصر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم حوزه قضایی مروست، افزود: در مسئله پیشگیری از وقوع جرم، در حوزه قضایی مروست گام‌های مؤثری با همکاری سایر ادارات برداشته‌شده است که نتایج مثبت و قابل‌عرضی را به دنبال داشته است.

وی از تشکیل شورای کشاورزی در حوزه قضایی مروست خبر داد و اظهار داشت: این شورا متشکل از دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی شهر، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی جهت ارجاع پرونده‌های مربوط به امور کشاورزی و منابع طبیعی باهدف صلح و سازش با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم تشکیل گردید.

این مقام قضایی، با اشاره اجرای طرح قاضی مدرسه در تمامی مدارس مروست، گفت: هدف طرح قاضی مدرسه، آگاه‌سازی گروه‌های سنی شاغل به تحصیل از خطرات درکمین این گروه سنی، بزه دیدگی و مسئولیت‌پذیری و قانون مداری است.

وی تصریح کرد: آشنایی با آثار مخرب شبکه‌های اجتماعی و آسیب‌های ماهواره ‌بر روی نوجوانان و ضرورت حفظ حریم با جنس مخالف و بیان نمونه‌های از اعتمادهای بی‌جا و سوءاستفاده از این اعتمادهای بی‌جا موضوعاتی بود که در طرح قاضی مدرسه تبیین گردیده است.

رئیس دادگاه عمومی و بخش مروست، برگزاری جلسات مشاوره خانواده برای زوجین جوان و همچنین ارائه مشاوره حقوقی برای عموم مردم در مساجد، از دیگر برنامه‌های اجراشده ذکر کرد و ابراز داشت: کارگروهی با حضور و مشارکت سایر نهاد و سازمان‌های فرهنگی تشکیل و با ریشه‌یابی علل و عوامل دعاوی خانواده، راهکارهای فرهنگی متناسب جهت پیشگیری از این آسیب اجتماعی به زوجین جوان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/ی

مشارکت همگانی لازمه تحقق برنامه‌های پیشگیری  آسیب‌های اجتماعی

برچسب ها: خانواده ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار