مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش:

مدارس شاهد برپایه نگاه ارزشی و انقلابی شکل گرفته است

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:مدارس شاهد در قالب یک سبک ارزشی و انقلابی شکل گرفتند و تلاش ما بر این است که این نگاه ارزشی را حفظ کنیم.

مدارس شاهد برپایه نگاه ارزشی و انقلابی شکل گرفته استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،محمدرضا رزاقی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز در جلسه آموزشی و توجیهی کارشناسان و مدیران مدارس شاهد و ایثارگران آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در حال حاضر هزار و ۳۵۰ مدرسه شاهد در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه ۳۷۰ هزار دانش آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۱۹ هزار دانش آموز طرح شاهد شامل فرزندان شهید و جانبازان بالای ۷۰ درصد داریم.

رزاقی بیان کرد: مدارس شاهد در قالب یک سبک ارزشی و انقلابی شکل گرفتند و تلاش ما بر این است که این نگاه ارزشی را حفظ کنیم.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش مدیران و کارشناسان شاهد بیان کرد: کیفیت بخشی مدارس شاهد، در قالب برگزاری کارگاه با حضور مدیران و استفاده از نقطه نظرات آن ها از جمله اهداف این همایش است.

برخی از مدارس احساس می‌کنند که تیزهوشان رقیب آن‌ها است لذا تلاش می‌کنند جلوتر باشد و عنصر دانش‌آموز در اینگونه مدارس فراموش می‌شود.

وی با بیان اینکه عنصر اصلی در مدارس، دانش‌آموزان هستند، گفت: فلسفه مدارس شاهد دو جنبه ارزشی و نگاه انقلابی است.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا انقلاب و نگاه انقلابی است، مقاومت و استکبارستیزی نیز وجود دارد، افزود: مدارس شاهد در کشور باید از استانداردسازی لازم برخوردار باشند.

رزاقی تصریح کرد: باید به بحث روان‌شناسی توجه شود و در مدرسه ساری و جاری شود و گام‌هایی در مسیر ایجاد یک نظام منسجم برداریم.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هر کسی در جامعه مسؤول رفتار خودش است زیرا افراد به اندازه درکی که دارند رفتارها را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/ع

صحبت های مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.