کاهش آتش سوزی در جنگل های خلخال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان در سال جاری در مقایسه با حوادث حریق سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس جعفرزاده ،رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال امروز در جلسه ستاد گرامیداشت روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی افزود: در حال حاضر منابع طبیعی خلخال از مجهزترین ادارات منابع طبیعی استان اردبیل در برخورداری از امکانات و سیستم های اطفای حریق در جنگل ها و مراتع است.

وی گفت: انجام تمهیدات لازم در پیشگیری از بروز آتش سوزی و مهار سریع آتش سوزهای اتفاق افتاده با همکاری مردم در جنگل های منطقه میزان خسارت وارده از جانب حریق را کاهش داده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال با گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: برنامه های این هفته با شعار منابع طبیعی با مردم و برای مردم از 15 اسفند با غرس نهال در محوطه مدرسه توحید روستای علی آباد از توابع بخش مرکزی خلخال آغاز شده و با اجرای برنامه های پیش بینی شده فرهنگی ، اجتماعی از جمله آموزش فرهنگ صیانت از عرصه های طبیعی در بین اقشار مختلف مردم و کاشت و توزیع نهال تا 21 اسفند ادامه خواهد داشت.

جعفرزاده همچنین اظهار کرد: گازرسانی به بیش از 80 درصد از روستاها همراه با پرهیز روستاییان از استفاده از هیزم جنگلی برای پخت و پز و یا گرم کردن محل زندگی ، نهال کاری در سطح وسیعی از مناطق مستعد جنگلی ، اجرای طرح های آبخیزداری و حفاظت از عرصه های جنگلی با مشارکت دهیاران و اهالی روستاهای جنگل نشین از عوامل مهم در افزایش مساحت جنگل های خلخال در سال های اخیر است.

وی آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی در مراتع و جنگل ها و عدم رعایت تعادل مراتع و دام در مراتع خلخال را از مهم ترین خطرات تهدید کننده جنگل ها و مراتع این شهرستان ذکر کرد و گفت: امسال 44 پرونده تخلفات دامداران در اداره منابع طبیعی این شهرستان تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد.

انتهای پیام/ع

هفته منابع طبیعی

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار