رئیس پلیس‌ فتا استان مازندران خبر داد:

دستگیری گردانندگان کانال غیراخلاقی در مازندران

رئیس‌ پلیس فتا استان‌ مازندران گفت: افرادی که با انتشار مطالب‌ کذب و توهین‌آمیز در کانال‌ها، موجب سلب‌ آسايش و هتک‌حيثيت مردم می‌شدند، توسط کارآگاهان سایبری پلیس‌فتا شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری گردانندگان کانال غیراخلاقی در مازندرانبه گزارش حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن‌محمدنژاد در تشریح این‌خبر اعلام‌کرد: در پی شکایت یکی از هم استانی‌ها، با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و عنوان داشت، شخصی ناشناس اقدام به انتشار تصاویر خصوصی‌اش در کانالی نموده و در زیر عکس نیز مطاب‌کذب و توهین‌آمیز درج کرده‌است، لذا تقاضای رسیدگی پرونده را دارم.

وی افزود: در ادامه حسب دستور مقام محترم قضایی رسیدگی به این پرونده در دستور کار ماموران پلیس‌فتا قرار گرفت و پس از انجام بررسی‌های لازم، مشخص‌گردید کانال مورد نظر توسط چندین نفر به هویت‌های معلوم مدیریت می‌گردد.

سرهنگ محمدنژاد گفت: کارشناسان پلیس فتا ادمین اصلی کانال مورد نظر که یک زن بود را شناسایی کردند و با هماهنگی مقام محترم قضایی، متهمه به این پلیس احضارشد. متهمه پس از حضور در این پلیس و مواجهه با ادله موجود ضمن اقرار به بزه انتسابی اقرار داشت، بنده ادمین اصلی کانال هستم و آن را حدود یک سال قبل ایجاد کردم و در طول زمان، افراد دیگر را نیز جزء ادمین‌های این کانال نمودم.

این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: متهمه با ایجاد گروه مدیران، ابتدا آن‌ها را مجاب به ارسال تصاویر خصوصی دیگران می‌نمود تا بعد از تایید، توسط وی در کانال قرار گیرد. در ادامه با بررسی به عمل آمده مشخص گردید، تصاویر خصوصی زیادی از دختران و پسران را به همراه درج مطالب توهین‌آمیز و کذب در این کانال قرار داده‌اند و هدف خود را از این عمل، سرگرمی اعلام نمودند.

سرهنگ محمدنژاد در خاتمه هشدار داد و گفت: طبق ماده ۱۶ قانون جرایم‌رایانه‌ای، مرتکبان این قبیل جرائم به عنوان یکی از مصادیق هتک‌حیثیت می‌باشند و به حبس از ۹۱ روز تا ۲ سال یا جزای نقدی از ۵ میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند. سرانجام با تکمیل تحقیقات، پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا گردید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.