ضرورت افزایش طرح های توسعه جنگل در استان ایلام

مدیرکل منابع طبیعی ایلام در جریان بازدید از طرح‌های نهالکاری شهرستان مهران گفت: شرایط جفرافیایی استان ایجاب می‌کند به منظور مقابله با بیابانزایی طرح‌های توسعه جنگل و مرتع افزایش یابد.

ضرورت افزایش طرح های توسعه جنگل در استان ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام; رضا احمدی اعلام کرد: این اداره کل با توجه به اینکه استان شرایط رشد ۶۵ گونه بومی از نوع درخت و درختچه را دارد در شهرستان‌های دهگانه نهالستانی را ایجاد کرده که ظرفیت آنها هم اکنون به ۶ میلیون اصله رسیده است .

وی افزود: افزایش وسعت جنگل‌های استان به حدود یک میلیون هکتار در دستور کار است تا بتوانیم ۳۶۰ هزار هکتار به ۶۴۰ هزار هکتار کنونی اضافه کنیم .

احمدی اضافه کرد: خشکسالی‌های دهه اخیر و همچنین گسترش گرد و غبار لزوم توجه به منابع طبیعی و محیط زیست را افزایش داده و به همین منظور نیز تلاش شده از گسترش بیابان که یکی از پیامدهای این موضوع است جلوگیری شود و در این راستا برای نخستین بار یک هزار هکتار از اراضی بیابانی دهلران با هدف تثبیت خاک در حال مالچ پاشی است .

وی با اشاره به در پیش بودن هفته منابع طبیعی گفت: خوشبختانه اهتمام عموم مردم و مسئولان نسبت به حفاظت از جنگل‌ها افزایش یافته و مردم خود اصلی‌ترین حامی این مواهب خدادادی هستند .

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام عنوان کرد: قرار است امسال و در این هفته ۲ میلیون اصله نهال با مشارکت عموم مردم و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی در شهرستان‌های مختلف این استان کاشته شود .

احمدی یکی از مشکلات سالیان اخیر در حوزه منابع طبیعی را گسترش آتش سوزی بویژه در فصول بهار و تابستان عنوان کرد و گفت: با وجود آنکه در سال جاری شاهد کاهش ۵۶ درصدی وسعت آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع بودیم ولی باید سطح آمادگی‌ها برای مقابله با این مسئله را بالا ببریم.

 

انتهای پیام/اس

 

جنگل های ایلام به یک میلیون هکتار افزایش می یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.